VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hayward Control Station - Leakage  (läst 763 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lostinskåne

Hayward Control Station - Leakage
« skrivet: augusti 16, 2021, 21:18:24:24 »
Tyvärr upptäckte jag leakage från Hayward Control Station idag. Nyinstallation från en teknik kille med "inte så mycket erfarenhet av denna system"  ???

Jag ha stängt av allting - pump, värmepump.

Någon med erfarenhet av denna i Lund / Malmö området som kan hjälpa mig?  <dontkn>

Poolgiganten

Utloggad TePeL

SV: Hayward Control Station - Leakage
« Svar #1 skrivet: september 03, 2021, 14:11:51:51 »
Hoppas du har löst detta vid det här läget?
Installerade nyss en sådan själv - vartifrån läcker det? Om det kommer från anslutningen där slangen går in i den gråa kopplingen, testa att trycka in slangen lite bättre. Fick också några droppar på ena anslutningen initialt, men efter att jag tryckte till slangen vart det torrt. Tänk på att dessa anslutningar har en liten ring som kan tryckas in eller ut - när den ute så "låser" den slangen, när du trycker in ringen kan du dra ut slangen. Kan hjälpa att trycka in denna medan du försöker få in slangen hela vägen.

Om det inte hjälper - stäng ventilerna och ta ut slangen helt (tryck in ringen) och kolla om den har ett rakt snitt. Om inte, fixa det. Om den är sned eller skadat kan det lätt bli läckage kan jag tänka mig.

Lycka till!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan