VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köpa pump?  (läst 2208 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LUS

Köpa pump?
« skrivet: juli 09, 2013, 15:26:04:04 »
  Cirkulationspumpen gick sönder till min pool nu i Midsommar och tittade lite snabbt vad en sådan kostade. Folkpool hade en liknande för 13 700:-, inte intressant för mig kan man säga! Ut på min bäste vän: Ebay UK, där kostade en likadan 2600 + frakt. Totalt ca 4500:- hemma hos mig, det är bara ett problem om ni köper från UK: Kopplingarna stämmer inte med våra! De har Engelska tum... Nu köpte jag kopplingarna med och fick bara svarva upp hylsorna 1.5 mm. Jag tjänade (läs: Slapp lägga ut) nästan 10 000:- på en kvarts jobb. Har uppfattningen att det mesta är billigare i EU, fast UK är lite mindre än de övriga.
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Köpa pump?
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2013, 15:35:02:02 »
Ett ännu billigare sätt är att låta en firma som jobbar med pumpar renovera den gamla.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad LUS

SV: Köpa pump?
« Svar #2 skrivet: juli 14, 2013, 13:23:25:25 »
  Nej, inte när de sugit in en 75mm rostfri skruv genom hela pumpen. Kollade detta med men bägge husen var hål i. Alltid lär man sig något..
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad MathiasS

SV: Köpa pump?
« Svar #3 skrivet: juli 14, 2013, 13:31:30:30 »
  . Alltid lär man sig något..

"Använd inte poolpump och bottensugslang som dammsugare om du tappat ut en låda trallskruv".

Ska lägga det på minnet jag med...... :)
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad TommyC

SV: Köpa pump?
« Svar #4 skrivet: juli 14, 2013, 13:34:08:08 »
Hahaha, jag med  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Köpa pump?
« Svar #5 skrivet: juli 14, 2013, 21:30:04:04 »
Duktig skruv som tar sig igenom två silkorgar...
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan