Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Tjällden grundisolering  (läst 3131 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skinkan

Tjällden grundisolering
« skrivet: november 19, 2019, 22:05:59:59 »
Hejsan , tänkte höra med just tjällden byggare , hur jättenoga man måste vara med just måtten på diagonalen plus yttermåtten , när man både lägger l elementen och isoleringen , går väl endå om det skulle diffa plus minus 1cm?
Hej så länge

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Tjällden grundisolering
« Svar #1 skrivet: november 20, 2019, 09:39:37:37 »
Vad gäller plattan spelar 1cm ingen som helst roll för du ska ändå ha en större marginal på utsidan.
när det kommer till att du ställer upp blocket så spelar det mer roll speciellt om du ska ha gavel trapp. men 1 cm på en 8*4m pool är inte avgörande men det är synbart men funktionsmässigt med linern så är det inga problem.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad daniels

SV: Tjällden grundisolering
« Svar #2 skrivet: november 21, 2019, 14:40:48:48 »
1cm har ingen som helst betydelse, inget poolbygge blir på milimetern.
8x4x1,5 m gaveltrapp från Tjälldén
G&J - Nova Comfort - Klarglas - Antricit grå
G&J - V20
Minimaster - Klor och Syra
BADU Prime eco VS
Maytronics Dolphin Supreme M400
Exact idip Micro 20

Utloggad Skinkan

SV: Tjällden grundisolering
« Svar #3 skrivet: november 21, 2019, 19:09:53:53 »
Halloj

Skönt att höra 👍 Man blir ju nojig för det lilla känns det som , ska straxt slänga i armeringsmatta, sen betongbil.
Har ni några tips generellt på just tjällden bygge. Limma block , hur snabbt fixerar sig skummet?

Utloggad daniels

SV: Tjällden grundisolering
« Svar #4 skrivet: november 22, 2019, 14:11:53:53 »
Jag körde med
https://www.byggmax.se/fm310-hel%C3%A5rsskum-illbruck-p18103

Det härdade ganska snabbt när det väl fått "hugg", så att komma på att man ska justera block efter 5-10min är bara att glömma. Då sitter det som berget. :)
Det gick åt en helt del platsbrickor för mig iallafall, för att få allt i våg.
8x4x1,5 m gaveltrapp från Tjälldén
G&J - Nova Comfort - Klarglas - Antricit grå
G&J - V20
Minimaster - Klor och Syra
BADU Prime eco VS
Maytronics Dolphin Supreme M400
Exact idip Micro 20

Utloggad Swefredrik

SV: Tjällden grundisolering
« Svar #5 skrivet: december 05, 2019, 22:17:36:36 »
Mitt bästa tips är att inte slarva med att sätta ett snöre i toppen av segmenten så du får sidorna raka. Jag fick riva / såga ner en halv långsida och börja om, surt!

Kastrullock

  • Gäst
Kastrullock
SV: Tjällden grundisolering
« Svar #6 skrivet: december 21, 2019, 21:32:31:31 »
Jag tyckte det var svårt att få cementen och frigoliten att fästa när underlaget var vått. Det härda snabbt på ytan men klistra inte fast i plattan eller nästa frigolitsektion. Låg med värmepistol till sist och det tog en evighet att bygga väggar. Och spika dit en bräda i plattan så väggen blir rak. När byggskummet expanderar så glider den gärna iväg både i sidled och glipan till nästa sektion växer, till sist kan man hamna ”ur fas” med armeringen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan