CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ska byta line ???  (läst 21620 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Ska byta line ???
« Svar #30 skrivet: februari 19, 2009, 19:36:36:36 »
Hej hej Saile!!

Undrar lite var finns H. Eliassons Pool & Bygg? kanske ska slå en pling. :)
Vad fick ni betala för linern <hmm> . Var det mycket dom (ni) fick göra. Vi är lite nervösa hur det kommer vara när vi tömmer poolen :-\ om det ska rasa in, har inte en aning hur Poolen ser ut när vi tar bort linern.
Det kommer bli intressant >ohno>. Jag väntar bara på att få finare väder nu är det massa snö som ligger.

Mvh:Jontemyra

Poolgiganten

Utloggad Pea

SV: Ska byta line ???
« Svar #31 skrivet: februari 19, 2009, 19:50:02:02 »
jag hade grävt mig ner på det stället där man kan anta att det är som blötast, gräv dig ner minst 1m och kika hur stommen ser ut, det är förmodligen i nederkant som det är värst. bara att hacka tjäle och kolla så vet du vad som väntar. är det dåligt så är det ju inget att fundera på, då är det bara att gräva upp runtom till våren och bygga nytt. blir så mycket lättare att fundera om du vet hur stommen ser ut. det finns inga genvägar om du vill att det ska hålla en längre tid sedan. är stommen kass så är den. 25 år är mycket om det är dåligt dränerat, men har dom gjort ett bra jobb från början kan den hålla 25 till. ut å gräv å ladda upp foton :)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Janne

Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Ska byta line ???
« Svar #33 skrivet: februari 21, 2009, 10:39:05:05 »
Tja Pea! nja det är för mycket snö än så länge, så det blir och vänta med spade och spättet, man vill ju bara gräva inte ösa snö ;). Jag lovar att jag ska ta kort när jag sätter igång.

Mvh: Jontemyra

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Ska byta line ???
« Svar #34 skrivet: februari 21, 2009, 10:41:15:15 »
Tack Janne :) <antman>

Utloggad Pea

SV: Ska byta line ???
« Svar #35 skrivet: februari 21, 2009, 11:27:07:07 »
Tja Pea! nja det är för mycket snö än så länge, så det blir och vänta med spade och spättet, man vill ju bara gräva inte ösa snö ;). Jag lovar att jag ska ta kort när jag sätter igång.

Mvh: Jontemyra

hehe, jag som ville se dig kämpa å slita med tjälen  ;)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad pereinar

SV: Ska byta line ???
« Svar #36 skrivet: april 17, 2009, 18:34:00:00 »
Hej linerbytare. På grund av en olycka, är jag tvingad byta liner, trots att den vid 20-års ålder inte var helt kass. Jag var tvingad tömma polen, 45 kubik. Passar dock bra då jag äntligen kan bli kvitt baccasilen o återgå till klor. Jag var livrädd att ta bort linern, med tanke på hur plyfaskivorna skulle klarat de 20 åren.
Glädjande nog ingen mögel, bara lite missfärgning här o där, samt några fuktiga fläckar. Rädslan för att väggarna skull ge med sig var också överdriven ( än så länge). Jag har stämlat upp långsidorna, men inget har ändrats. Nu måste jag tyvärr vänta på linerleverans så vad som händer under tiden polen är öppen vet man inte, regn o sånt.
Nu funderar jag på att lägga både väggmatta och bottenmatta. Är det en bra tanke tror Ni.Skall kanske försöka lägga in lite bilder småningom.

Utloggad HAWI

SV: Ska byta line ???
« Svar #37 skrivet: april 17, 2009, 19:41:30:30 »
Bilder efterlystes. Jag lägger upp några stycken från hur det såg ut förra våren då vi renoverade vår pool, samt bytte upp oss till 1,5 mm liner. Från och med i dag är poolen i gång för i år  <sol>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag