VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Stege  (läst 2614 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Charlotta

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Vallentuna
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Nyrenoverad pool, solfångare från Primastar
    • Visa profil
Stege
« skrivet: augusti 10, 2009, 00:10:42:42 »
Min fällbara stege har gått sönder  :-\
Delt är stegen rätt ofräscha men framförallt är det ena plastploppen mot linern som har "vittrat" sönder så metallen gnager mot linern.
Så jag tänkte höra med er om det finns reservdelar någonstans? Jag har ingen aning om vilket märke det är på stegen men jag tror att poolen är från Pahlens.
Finns det billiga att köpa?

Poolgiganten

Utloggad William

SV: Stege
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2009, 06:52:06:06 »
Min fällbara stege har gått sönder  :-\
Delt är stegen rätt ofräscha men framförallt är det ena plastploppen mot linern som har "vittrat" sönder så metallen gnager mot linern.
Så jag tänkte höra med er om det finns reservdelar någonstans? Jag har ingen aning om vilket märke det är på stegen men jag tror att poolen är från Pahlens.
Finns det billiga att köpa?
Även en av plastpropparna på min fällbara stege vittrade sönder i våras, så jag köpte en ny hos Folkpool. Det fanns några olika dimensioner så jag var tvungen och åka hem och mäta först.
Den hade en benägenhet att lossna, så jag demonterade stegen och lät den torka ordentligt och sen limmade jag dit den med vanligt Karlssons klister och nu har den suttit fast sen i slutet av maj.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad anatha

SV: Stege
« Svar #2 skrivet: augusti 10, 2009, 12:25:47:47 »
Jag funderar på hur "fötterna" till stegen ligger mot linern om  man har en rund eller ett åtta formad pool. Är det bara ena kanten på den svarta gummipluggen som ligger mot linern? Eller har ni andra fötter för att få jämnt stöd? Hur ser det ut i era pooler?
Toscana Oval 7*3,5 1,5m djup

Utloggad mjogbg

SV: Stege
« Svar #3 skrivet: augusti 25, 2009, 17:39:56:56 »
"Fötterna" ligger nu bra mot linern,fick ta fram vinkelslipen och gör en vinkel :)
Har en åttaformad pool.

//Magnus
Nuvarande bygge Styroporpool 4x8. 3 m roman trappa från Poolkungen.

Tidigare byggt åttaformad pool 4,2x6.5 Poolkungen.

Utloggad Poolhajen

SV: Stege
« Svar #4 skrivet: september 01, 2009, 16:32:38:38 »
Det finns fötter som är "vinklingsbara". Då slipper man vinkelslipen!

/HW

Utloggad utopiazz

SV: Stege
« Svar #5 skrivet: september 01, 2009, 17:43:59:59 »
"Fötterna" ligger nu bra mot linern,fick ta fram vinkelslipen och gör en vinkel :)
Har en åttaformad pool.

//Magnus

Ett tips till andar som tänker kapa rostfria detaljer. Använd alltid en helt ny kap/slipkiva till rostfritt, om man avänt skivan till vanligt stål innan så är risken stor att det rostfria börjar rosta i snittet. Stålborstar ska också vara i rostfritt för att inte "smitta" det rostfria.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan