CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?  (läst 15639 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anders4337

Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« skrivet: maj 03, 2010, 14:39:01:01 »
Hej
jag tänkte påbörja mitt poolprojekt med att fråga er som bor i Skåne och som låtit någon entreprenör bygga er pool från ax till limpa, det vill säga ni har inte gjort någonting själv. Jag har varken tid, kunskap, eller lust att göra något själv så jag vill hitta en entreprenör som gör allt, inklusive stenläggning runtom poolen, återställning, etc. Kort sagt ALLT! Kvalite och service är nyckelorden för mig. Trots detta har jag som de flesta inte obegränsade resurser, utan entreprenören ska även ge "value for money".

Vilka entreprenörer kan ni rekommendera? Vilken rekommenderar ni inte ?

Mvh
Anders

Poolgiganten

Utloggad anders4337

SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #1 skrivet: maj 14, 2010, 11:35:12:12 »
Det var synd att jag inte fick svar på min fråga. Inte många skåningar använder forumet tydligen.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #2 skrivet: maj 14, 2010, 11:59:26:26 »
De flesta bygger nog själv, helt eller delvis.

Dessutom, svar på denna typ av frågor brukar ofta (som regel?) vara skrivna av de som själva driver poolmontagefirmor, alltså falska svar för att "promota" den egna verksamheten.
I detta forum tillåts dock inte att man inför smygreklam, och vi försöker verkligen se till att denna regel efterlevs, så även detta kan vara en anledning till att du inte fått ens ett "falskt" svar.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Janne

SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #3 skrivet: maj 14, 2010, 20:05:10:10 »
Hej,

Har anlitat två firmor, DN Pool, Poolteknik.
Den första kan jag rekomendera, den andra gjorde bara ett litet jobb men var ok.

Har också anlitat en tredje men kommer inte att lägga ut han.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad joernmat

SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #4 skrivet: maj 17, 2010, 21:07:06:06 »
Hejsan Anders

Jag byggde en ny gjuten pool våren 2009 med Ahlmans i Bjärred som huvudsaklig entrepenör. Mosaik, täcke, jetstream, rening, vväxlare mm.
Mycket nöjd med detta. Vinterna har ju varit tuff och det låg nog ca 20 cm is under den kallaste perioden. Jag har en liten missfärgning a 5 cm som troligen orsakats av ett knappnålsstor glipa i en mjukfog mot cover skenan. Och det är inte mycket att klaga över...

Måste säga att jag på det hela är mycket nöjd med Ahlmans bygg kvalite. Det blir inte den billigaste lösningen kanske men en pool har man ju inte 2-3 år utan nästan en livtid.

Ovan firma bytte också liner mm till min far i hans gamla tryckimpregnerade trä stomme - blev väldigt fint måste jag säga. Denna liner svetsades på plats.  O0

Utloggad Trulspool

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg/Sverige
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #5 skrivet: maj 18, 2010, 22:43:35:35 »
Jag köpte min pool för 2 år sedan av Folkpool i Helsingborg.
Han har nu lämnat Folkpool och heter ByggAnders (http://www.bygganders.com/)
Dom gör rubbet.
Jag har haft mycket kontakt med dom och dom är synnerligen duktiga, vänliga och kundorienterade.
Folkpool Classic 3x6

Utloggad Fixaren

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 75
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Värme Gullberg o Jansson 9,2 Kw
    • Visa profil
SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #6 skrivet: maj 20, 2010, 21:54:14:14 »
Ecopool i Helsingborg
/Fixaren
/Fixaren
gh

Utloggad anders4337

SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #7 skrivet: juni 04, 2010, 15:38:22:22 »
Se där!! Jag fick några svar till slut. Tackar.

Hur ser entreprenadkontrakten ut som ni använt? Jag har tidigare byggt hus och ibland hade avtalen brister. Därav har jag tyvärr också en grundmurad misstänksamhet mot hantverkare.
Finns branschavtal och branschbestämmelser för poolbyggen, som anger kvalitetsnivån som det hela ska hålla? Eller ska man vara nöjd om det hela fungerar första gången man sätter igång pumpen? Ska man anlita en besiktningsman att besikta poolbygget när det är klart? Finns det såna besiktningsmän(kvinnor)?

Utloggad Boffen

SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #8 skrivet: juni 15, 2010, 17:57:18:18 »
Hej, Jag har en gjuten betongpool som är byggd av Ahlman i Bjärred på 80-talet.
Jag har haft mycket problem med sargen. Eftersom poolen är njurformad och sargen är över marknivå så krävs specialsågade plattor eller någon annan lösning.
Jag har använt Ahlmans för att lösa dessa problem men det har inte gått så bra.
Är det någon som har en liknade pool så vill jag gärna ha kontakt


Utloggad meee69

SV: Poolbyggare i Skåne-vem är bra, vem är pest?
« Svar #9 skrivet: juli 09, 2010, 09:18:51:51 »
Du kanske redan bestämt vem du ska anlita
men annars kan jag varmt rekommendera Sven på Pool star i Limhamn
han har inte byggt min men jag har sett hanns byggen vissa är helt sjukt häftiga, köpte all utrustning + taket av honom
Sedan hade jag kontakt med DN pool som också verkar bra
men i slut ändan blev det Pool star som jag valde

jag har planerat pool i 3 årstid kan säga att det är en djungel där ute med alla firmor alla vill ju sälja sin sak tyvärr finns det många skojare

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag