CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sten runt poolen!  (läst 8891 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad meee69

Sten runt poolen!
« skrivet: juli 02, 2010, 11:55:42:42 »
Nu ska jag skaffa sten runt poolen vart hittar man bra sten till billiga priser har inte lust att betala 350kr per sten
någon som köpt från Tyskland??? billigt???
tacksam om någon har något tips

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Sten runt poolen!
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2010, 12:27:54:54 »
Hej meee69!
Om du menar kantstenen så kan jag rekommendera att köpa från Danmark, se http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3592.msg37061#msg37061.
 :) Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad mofajenko

SV: Sten runt poolen!
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2010, 15:27:57:57 »
Hej Mee69,

Jag köpte från Tyskland. Det fina med just de stenen vara att de är färgade genom hela stenen (bra om du måste kapa). Ser inte ut som betong utan snarare stenkross finns i många kulörer.

Priset inkl frakt hamnade på ca 12000 SEK för mig. 5*10 samt en roman trappa med d=4m

Kontakt uppgifter finns i min tråd:

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3168.0

/Fredde

Utloggad Erica

SV: Sten runt poolen!
« Svar #3 skrivet: juli 04, 2010, 15:45:02:02 »
Vad det gäller sten så lägg bara inte dit typ golvplattor eller liknande som oftast är polerade. De ser jättefina ut och är inte så dyra men blir hala som såpa om man kommer upp ur poolen och är blöt. Vi har sådana på ett ställe rätt långt från poolen, men en gång så var det en blöt badare som gått dit bort och som slog rena sartomortalen. Det var ren tur att det inte blev några allvarligare skador. Efter det så brukar vi ha en skyddsmatta där om vi har badgäster.

Utloggad poolbygget

SV: Sten runt poolen!
« Svar #4 skrivet: augusti 30, 2010, 16:53:26:26 »
Vi köpte rak poolsten från Starka som vi kapade till. Kommer inte ihåg exakt pris men den blev mycket billigare än att köpa anpassad poolsten typ "Miami".
Rubinpool Åttan 5*7,7m med Pahléns fjärrvärme.
http://poolbygget.blogspot.com

Utloggad meee69

SV: Sten runt poolen!
« Svar #5 skrivet: september 16, 2010, 07:43:20:20 »
Nu är kantstenen köpt och ska bara sättas dit ???
någon som har tips eller bilder  ska man börja  ska man lägga stenen i kant eller ska man ha mellanrum hur har ni gjort glad för tips


Utloggad leifiuz

SV: Sten runt poolen!
« Svar #6 skrivet: september 16, 2010, 10:36:00:00 »
jag vill se bilder hur det blev när du är klar meee69
Sveriges nya poolforum - snyltare.se

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag