VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool  (läst 18124 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« skrivet: juni 27, 2006, 21:58:51:51 »
Vi är i pollbyggar tankar, vet bara inte vad vi ska välja, tyvärr är vi inte allt för händiga, jag fixar med hjälp, men behöver en som kan det hela till att bygga så experthjälp behövs från firma eller så.

Vi är inte intresserade av att bygga för 200* utan absolut max 100*, poolen ska vara ca 3,5*6 kan vara andra mått men det ska ligga där omkring i varje fall.

Vi hoppas att det finns några som kan hjälpa oss att räta ut några frågetecken.

har kollat in j&f fritid, men jag är rädd att det inte är bra nog, sedan har vi kollat nettopool... finns massor av företag, vi har haft en från miamipool här och han vill ha 35000 plus moms för att bygga och då får vi gräva själva, tycker det låter som en dyr affär.

Tacksam för hjälp!
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Poolgiganten

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« Svar #1 skrivet: juni 28, 2006, 07:38:50:50 »
Mitt tips: Sök på forumet och läs trådarna. Skaffa dig kunskaper genom att kolla hemsidor, tillverkare, böcker, reklamblad ..... men framförallt: Kolla detta forum! Här finns massvis med trådar om olika pooler.

Ja... läs allt du hittar om pooler. Tyvärr är det vanskligt för andra att tala om för dig vilken pool som passar dig bäst. Det kan bara du själv göra genom att..... läsa....

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« Svar #2 skrivet: juni 28, 2006, 10:22:47:47 »
Vi har läst massor här, men känns ännu mera konfunderare över vad vi ska bygga, men jag får väl kolla mera här och se hur folk gått tillväga, men visst måste det finnas billigare än 35000 plus moms för själva arbetet?

Hur har ni gjort?
Något företag som ni kan rekommendera?

Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Arcetto

  • Gäst
Arcetto
SV: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« Svar #3 skrivet: juni 28, 2006, 10:56:09:09 »
Håller med,det låter mycket.
Om de tar en 500 hundring/timme,så skulle ju det innebära att ett poolproffs/miamipool håller på i nästan 2 arb.veckor för att få ihop en pool.
Men det råd jag kan ge,det är att ringa runt till de olika poolleverantörerna och fråga.
Beställ deras kataloger och ta in offerter från flera håll.
/Arcetto.

Utloggad Mica

SV: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« Svar #4 skrivet: juni 28, 2006, 11:37:42:42 »
Hejsan,

Det är tyvärr dyrt att ta in poolmontörer (såsom alla hantverkare, servicetekniker etc...). Beroende på hur mycket tillval du har som ska monteras så hamnar du nog ungefär i den prisklassen som du fått uppgift om. Eller dyrt och dyrt... Jag tycker att hantverkare har låg timpenning om man jmf för tex IT konsulter (som jag själv varit).

Räkna att det tar två man en vecka, dvs 80 timmar att montera pool med tillbehör och att de kostar ca 400:- exkl. moms/h. (då ingår inget grävande, återfyllande eller elektrikerarbete).

Jag gör så mycket jag kan själv (dvs grovjobb som att kärra grus, skruva stödreglar och liknande för att hålla kostnaderna nere. Resten lejer jag ut. Vill dessutom inte hålla på med rörkopplingar och liknande när det finns proffs som har gjort det hur många ggr som helst och gör det både snabbar och bättre än vad jag gör.

Exempel på monteringskostnader, se: http://www.sallstrompool.com/
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad SwedXit

SV: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« Svar #5 skrivet: juni 28, 2006, 12:59:43:43 »
Ett litet tips är företaget xxxxxxxxxx. De säljer (enligt min mening) prisvärda glasfiberpooler från Polen. Vi köpte iofs. bara en liten pool på 2,55 x 4,8 x 1,2. Med pump, filter, rör, slangar och diverse kopplingar inkl. montering av poolen betala vi ca. 38.000kr. Jag fick då anlita grävare till hålet där poolen skulle grävas ner och fyllnadsmaterialet (stenmjöl). Sen tillkommer ju en del andra tillbehör som håv,borste,damsugare,solfångare och poolskydd men totalsumman kommer nog inte bli mer än 60.000kr.
« Senast ändrad: oktober 13, 2021, 11:47:26:26 av Rickard »

Utloggad Fia

SV: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« Svar #6 skrivet: juli 07, 2006, 20:38:08:08 »
Varför inte köpa pool av ett företag och kolla med något företag där ni bor om de kan åta sig bygget av poolen.
Vi anlitade ett företag för att lägga om alla våra trädgårdplattor och de skulle sedan vidare och anlägga ett poolområde, då ingick även själva byggandet av poolen. Vi anlitade ett företag som sysslar med trädgårdar.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: bygga en bra men någorlunda prisvärd pool
« Svar #7 skrivet: juli 07, 2006, 23:43:32:32 »
Hej jag kollade runt massor innan jag valde min! Men på vägen så dök namnet palmyra förbi och jag ringde upp dom! Enligt dom så hade dom folk som byggde deras pool för 15 tusen om man fixade marken själv! Efter att nu har byggt allt själv så kan jag säga att jag hellre skulle betala 15 tusen för att ha någon som fixade marken och inte poolen! Vilket ursäkta språket men jävla skitjobb att skota grus plana ut och mäta och det är ändå aldrig riktigt plant! :-(

Nåja nu badar vi så allt elände har ett slut och nu är det nästan glömt! *s* Lycka till!

För övrigt så är jag en av få om kanske den enda här på forumet som har köpt en ovan mark pool (Festival) från Lagunpool! Helt kanon pool med utmärkt kvalitet och en otrolig service från lagunpool!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag