VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Trasig cirkulationspump - vilka nya pumpar passar?  (läst 814 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fedge

Trasig cirkulationspump - vilka nya pumpar passar?
« skrivet: juni 08, 2020, 23:38:59:59 »
Hej!

Jag har en c:a 10 år gammal Swim-tec Super Pump 12 we (https://www.poolkungen.se/superpump-p91#filter=true&filter_attributes=8-33) som nu verkar ha skurit. Taskig timing såklart nu när man vill bada och värma upp poolen.

Nu till min fråga: vet någon här om jag kan köpa någon annan pump som passar rördragningarna i pumphuset? Önskar helst inte göra om alla dragningar till sex-vägskoppling osv, utan gärna ställa in en ny pump som passar direkt. Om så är fallet har jag större valfrihet vid köp av ny pump och kan säkert få en nypå plats snabbare.

Någon som vet om andra pumpar passar i min nuvarande pumps ställe?

Mvh,
Philip

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Trasig cirkulationspump - vilka nya pumpar passar?
« Svar #1 skrivet: juni 09, 2020, 09:33:58:58 »
De flesta pumparna sr väl ut ung så där. Lägg upp en bild på din pump så vi ser hur rören är dragna. Är det hårda rör ända in till pumpen?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan