VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolleverantör efarenhet?  (läst 13299 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kenth Bruckmann

  • Gäst
Kenth Bruckmann
Poolleverantör efarenhet?
« skrivet: april 18, 2005, 22:35:49:49 »
Någon bland er alla som har erfarenhet av http://www.poolmans.just.nu

Billigt är det....

Eller http://www.jof.nu

Också billigt...men är någon av de bra?

Poolgiganten

Utloggad Anette

Re:Poolleverantör efarenhet?
« Svar #1 skrivet: april 20, 2005, 07:03:27:27 »
Hej

Jag har ingen erfarenhet av poolmans, och det lilla jag har från jof är ett telesamtal.  

Kvinnan jag pratade med var inte så bra på att förklara, men som jag förstod det så kan man inte installera elvärme till deras pooler, utan bara solmatta vilket innebär som hon sa att är det mulet är poolen kall!!!!!!

En konkurrent menade att Toys R Us har samma standard på pooler.  OBS!!! Ta det med en nypa salt. Han ville naturligtvis att jag skulle köpa hos honom.

Jag är i samma sits som dig och vill komma billigt undan. Maila gärna om du springer på något bra.

Lycka till.

Vänliga hälsningar
Anette

Utloggad Fia

Re:Poolleverantör efarenhet?
« Svar #2 skrivet: april 20, 2005, 18:12:06:06 »
När vi fundera på pool så hade jag en lång pratstund med min morbror som har varit plåtslagare i hela sitt liv.
Vi pratade kvaliteér. Han sa" galvad plåt kan hålla hur länge som helst om den inte utsätts för några skador", med andra ord, repor och slag som gör hål på galvaniseringen.
 
Han byggde hus för snart 40 år sen och köpte då galvade hängrännor och de är felfria än i dag. Vad jag har läst så har både Poolmans och JOFs ramar av galvad och plastad plåt. Det JOF sa till mig var att de inte rekomenderade att återfylla runt ramen utan att lämna öppet runt, sätta isolering och ev. lägga en dränering och trädäcka runt den, då ligger ju inget mot plåten. Återfyller man ej så kan man ju hålla koll på ramen.
Det är också lättare att hålla den varm, ingen kall jord direkt inpå.

När man jämför poolpacket måste man kolla vad dom innehåller.Om jag skulle ta med de grejor vårt poolpacket innehöll hos JOF skulle det packetet kosta 45 000- 50 000:-. Vårt med rostfri plåt kosta 85 000:-

Som ni kanske förstår så tänkte vi först köpa av JOF men där vi skulle ha poolen har vi en svag lutning så det gick inte, tyvärr. Vi var tvungna att ha tillbaka marktrycket.

Att det inte skulle gå att koppla in en elvärmare låter konstigt.
Kan det verkligen stämma? Jag frågade nämligen förra året om de hade elvärmare till salu och han svarade nej. Han sa att solvärmen var bättre och billigare. Inget om att det inte gick att koppla på deras pooler.Kanske tjejen förstod dig fel.Vi kan ju hoppas.

M.V.H
Fia
« Senast ändrad: april 15, 2006, 23:32:43:43 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad lageman

Re:Poolleverantör efarenhet?
« Svar #3 skrivet: april 26, 2005, 14:59:07:07 »
Är lika intresserad av detta som alla andra!

Dessutom så verkar det som att det dykt upp en massa nya märken och leverantörer som inte funnits tidigare (har funderat på pool i flera år...).

Om det finns fler som har erfarenheter, så, stå på!


:-)
/L

Peter

  • Gäst
Peter
Re:Poolleverantör efarenhet?
« Svar #4 skrivet: maj 03, 2005, 00:25:30:30 »
Har precis fått det urgrävt för en Kreta 6,25*3,60*1,50 från Poolman. Köpte den i höstas då det var höstrea.

Kan nog rekommendera dom till en viss del. Deras manualer och information om hur montaget ska gå till är inte det bästa. Har bombat dem med mail under vintern så jag tror att alla bitar börja falla på plats nu. Så supporten är det inget fel på.

En sak som inte gick fram förrens jag beställt poolen var att jag var tvungen att gjuta en platta med stödmurar på bägge långsidorna. Detta pga djupet. Med den grundare poolen behövdes inte det. Detta blev ju en rätt saftig merkostnad. Poolen kostade 30.000. Plattan med murar blir cirka 10.000 extra =(

Ska informera er hur det går med montaget. Bilder kommer jag också att ta under tiden.

/Peter

Utloggad Janne

Re:Poolleverantör efarenhet?
« Svar #5 skrivet: maj 03, 2005, 11:46:20:20 »
Hej!

Jag kan inte något om dessa leverantörer.

Men att gjuta runt poolen är alltid bra.
Om man behöver byta liner så kan massorna runt om falla in om man inte gjuter.
Marken runtom rör sej hela tiden och efter några år så kan den trycka på. Utan vatten i poolen så kan hålet falla ihop.

Vi köpte färdigblandat cement 1 del + sand 4 del och la runt om.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan