Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!  (läst 8313 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thisisJohan

SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #20 skrivet: juli 06, 2020, 20:05:03:03 »
Suck vad trist, allt får man göra själv om det ska bli rätt. Det ser ut som nybörjarens första försök att installera liner.

Du behöver få tag på monteringsanvisningen för den valda linern för att kunna bevisa att det är fel.

Jag har lagt upp monteringsanvisningen för Alkorplan här för flera år sedan. Jag hittar den inte här nu. Kanske har moderatorn tagit bort den efter påtryckningar? Eller så finns den, bara svår att hitta med sökfunktionen?

Tidigare kunde man enkelt hitta och ladda ner monteringsanvisningen från Alkorplans hemsida. Därefter började dom sälja kurser och i samband med det så försvann monteringsanvisningen.

Hur som helst så blir inte resultatet som på bilderna om man följer Alkorplans monteringsanvisning  :'(

Det finns andra fabrikat. Skulle förvåna mig stort om deras anvisningar ger ett sådant resultat.

Man behöver inte följa en monteringsanvisning, jag har svetsat många pooler och man behöver inte följa riktlinjerna på allt utan det finns så många olika sätt och göra en pool men lika viktigt som att det är tätt är att de blir en snyggt. Det är många som inte avslutar med pvc-sealer utan värmer ner överlappet med hjulet. Jag kör alltid med sealer för att säkerställa att stommen inte kan suga in vatten där, sen blir det jävligt schysst när man gör det med, skarvarna syns knappt då :)

Denna pool ser hemsk ut och hoppas att dom inte betalar den. Får massa Mail och samtal om folk som har haft ute klåpare och förstör deras sommar.
Men tyvärr så finns det ju klåpare i alla branscher, nu när det är så hett med pooler så kommer det upp massa nya poolbyggare och linersvetsare som inte kan. Hoppas det löser sig för dom så dom kan bada i sommar och ta ut en ny firma som gör ett bra jobb i höst
4x8 pool med sundolitt block
Platssvetsad ALKORPLAN Touch Vanity

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #21 skrivet: juli 06, 2020, 21:50:03:03 »
Gissar att det var du som svetsade min pool, och jag förstår att det måste exploderat i er bransch. Precis som både du och Tommy skriver finns det klåpare i alla branscher. Därför hörde jag mig för rätt mycket om olika som kan svetsa liner innan jag ringde dig när jag byggde min. Gissar att det inte är lika enkelt att boka upp duktiga hantverkare idag, skulle tro att det byggs betydligt fler pooler nu än då jag byggde.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #22 skrivet: juli 15, 2020, 12:46:03:03 »
Har pratat med konsumentrådgivaren. Först måste vi (mitt i högsäsongen) få hit en annan firma för en bedömning. Dömmer de ut arbetet som inte fackmässigt, så kan vi bestrida fakturan till företaget i första hand (kollar man på tidigare fall, så verkar de inte vilja kompromissa fram ngn lösning). Då får man bestrida till inkasso, vidare till kronofogden och sist är det domstolen som avgör tvisten. Det blir till att sätta sig in i allt nu i veckan...👎🏻

Reglerna är ju att om ni bestrider till företaget så har dom inte rätten att skicka det vidare till inkasso eller kronofogde. Nu händer det väl ofta ändå och då upplyser man inkasso om att fakturan är bestriden. Jag tror inte på att dra det till Tingsrätt, har man Full hand i konkurser så ligger en ny konkurs närmare till hands än att man som företagare går till tinget.

Intressant att dom fortfarande får handla med Elbe, dom kan inte fått mycket betalt från förra konkursen. Dom svetsade in en Elbe Pearl Silver Lagoon liner i min pool med men innan jag hann reklamera för att det läckte och var ganska risigt utfört så kursade dom. Fick lösa läckaget med en annan lokal leverantör som i princip dömde ut jobbet ”som det slarvigaste han sett”. Nu är det tätt, det slafsiga utförandet lever jag med.

Utloggad Kaninte

SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #23 skrivet: juli 22, 2020, 10:09:15:15 »
Kan du kontakta mig igen? Via sms?

Tack

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #24 skrivet: april 28, 2021, 19:13:36:36 »
Det slutade med att vi kom överens om ett i stort sett halverat pris vilket motsvarade kostanden för en fabrikssydd. Som tur var höll linern vatten, utseendet får vi tyvärr leva med. Såg att hemsidan sedan förra året hade lagt ner. De har säkert kursat och öppnat nytt inför denna sommaren. Ha koll på vilka ni anlitar, googla namn, det kommer ni långt med!
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Utloggad Peter Re

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 44
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #25 skrivet: maj 02, 2021, 19:31:34:34 »
Tänk på att du har 14 dagars ångerrätt på alla hantvärkskänster.
Och har förtaget inte informerat dej om ångerrätten innan jobbet börjat så kan du ångra installationen och du behöver inte förklara varför du ångrar installationen.
Men du får ta bort materialet själv och sen kan dom komma och hämta det hos dej.
Lagen heter Distansköpslagen.
Ett tips om man hamnar i kläm.
Mvh pirra

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #26 skrivet: maj 03, 2021, 23:12:45:45 »
Tänk på att du har 14 dagars ångerrätt på alla hantvärkskänster.
Och har förtaget inte informerat dej om ångerrätten innan jobbet börjat så kan du ångra installationen och du behöver inte förklara varför du ångrar installationen.
Men du får ta bort materialet själv och sen kan dom komma och hämta det hos dej.
Lagen heter Distansköpslagen.
Ett tips om man hamnar i kläm.
Mvh pirra

Synd vi inte visste det. Trodde inte det gällde tjänster och specialanpassade varor. Konstigt att inte KO sa något om det. Men kanske har någon annan nytta av informationen. Tack!
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Mariesuzzzanne

  • Gäst
Mariesuzzzanne
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #27 skrivet: maj 18, 2021, 10:16:12:12 »
Hej
Såg denna tråd nu när jag började söka ang detta. Jag har samma problem men kan tycka att min då är än mer katastrofal..  :'(
kan ni tycka och tänka lite om min platssvetsning jag fått utförd? Det är vassa kanter mm trappen är värst... vart så ledsen då jag insåg detta..
hur gick det för dig som skapade denna tråd? Fick ni någon upprättelse?

Utloggad ByggaNytt

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 540
  • Total likes: 103
  • Kön: Man
  • 4,5*6,75 Thermopool
    • Visa profil
    • Logger
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #28 skrivet: maj 18, 2021, 14:39:13:13 »
Lite svårt att se på bilderna vad som är vad, men om de har lagt skarven på "trappnosen" är det inte bra.... ???

Så här ser det ut hos mig och ingen skarv vid trappnosen:



Här syns det bättre hur skarven skall göras i en trappa:
4,5*6,75 Thermopool, gjuten hörntrappa & svetsad liner (Alkorplan3000 Persia Black).
Bassängutrustning: Pahlens Rostfria + Pahlens JetSwim 2000.
Cirkulation: Pahlens P01 T55 0.55kW 3-fas & sandfilter Pahlens 525.
Värme: Bergvärmepump Nibe 1115 8,5 kW med Pahlens  Maxi-Flo 120kW värmeväxlare.
Rening: Autodosering via Pahlens MiniMaster & UV-lampa Pahlens Auto-UV Titan 75W.
Automatisk vattenpåfyllning: Pahlens Nivåvakt.
Poolrobot: Zodiac RV5500.

SPA: Caldera Niagara med FreshWater Salt System.

https://familjenlindstrom.se/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag