VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vem säljer Astral i sverige?  (läst 19163 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #10 skrivet: augusti 15, 2007, 13:59:18:18 »
Hej,

Blir intresserad av logistiken kring packningar, jag har sedan i Maj via min pooleverantör försökt få fram en ny o-ring som sitter runt "locket" ventilen ovan på filtret, den började droppa i våras.

Har till dags dato inte lyckats få fram en ny o-ring, ett försök har letat sig hem till mig men den o-ringen hade halva diametern .......

Hur lång tid skall det nehöva ta ?, skall man göra som Janne och bara ringa till Lindome, en packning i posten utan betalning (min tolkning av hur du fick din packning).

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad PelleSthlm

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #11 skrivet: augusti 15, 2007, 14:12:03:03 »
Astral säljer normalt inte till privatkunder och skall inte göra det heller. Det är Astrals kunder (dvs poolleverantörerna) som skall sköta kontakten med slutkunden. Jobbar du som grossist så är det värsta du vet när privatkunder ringer och frågar angående delar. Du skall givetvis kontakta din poolleverantör och begära att dem skaffar fram den här packningen åt dig. Det är dem som skall se till att du får dina reservdelar. Har du nu köpt en pool av dem så är det deras ansvar att få fram delarna. Hittade reservdelslista på vad jag tror är ditt filter nedan på Astralpools hemsida (jag har för mig att du har en pool från Aqua Gripp och de säljer Astral Cantabric filter).

http://pdbdocs.astralpool.com/recambios/REC10_22399_v01.pdf


PS. Om din poolleverantör har ett filter på lager så borde de kunna ta reservdelen från det och skicka till dig.

Utloggad Janne

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #12 skrivet: augusti 15, 2007, 15:00:30:30 »
Hej Pelle,

Jag skrev för lite ... sorry.

Jag hade problem med min dåvarade pool leverantör och filter.
Jag fick problem med Astral filter och det var en garanti fråga.
Han vägrade och komma ut och byta packningen.
Jag blev så sur så jag ringde till din förra arbetsgivare "Astral" och fick en ny utan kostnad skickad till mej.
Mycket bra service av Astral.  O0

Så jag har inte köpt något av Astral direkt.

//Janne

Ps: Det var inte packningen som var kass utan skit/grus.
Har packning kvar där hemma.   :D
« Senast ändrad: augusti 15, 2007, 15:07:02:02 av Janne »
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad PelleSthlm

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #13 skrivet: augusti 15, 2007, 15:06:33:33 »
Hej Janne,

Ok... Jag läste nog lite förhastat också. Det är väldigt impopulärt att grossister säljer direkt till sina kunders kunder, dvs slutkunderna (man skall inte konkurrera med sina kunder). Det skall inte heller vara så att en massa privatpersoner skall få för sig att ringa dit istället för sina poolleverantörer.

Det var tråkigt att höra att din leverantör inte hjälpte dig, men det var skönt att höra att det löste sig i slutändan ändå... :)

Simma lugnt!

Utloggad Janne

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #14 skrivet: augusti 15, 2007, 15:08:40:40 »
Inga problem.  :)
Jag tycker att Astral gjorde ett kanon bra jobb för mej som privatperson och det vill jag delge med er på detta forum.

//Janne
« Senast ändrad: augusti 15, 2007, 16:12:14:14 av Janne »
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #15 skrivet: augusti 15, 2007, 16:23:18:18 »
OK Pelle,
Jag hör och förstår vad du säger. I mitt fall har ju tyvärr Auqua Gripp inte fått fram ngn packning på snart tre månader så man börjar ju leta efter alternativ.
Hur svårt kan det vara ett beställa en O-ring frågar man sig.

Jag får fortsätta jaga dem, och Ja det är ett Cantabric filter som efter backspolning mot lite väl högt mottryck i avloppet läcker väldigt lite men tillräckligt för att det med tiden skall bli kalkavlagringar. Hittade däremot inte den flande packningen på reservdelslistan, den sitter i sexvägsventilen och den var såvitt jag kunde se inte med i sprängskissen. Vilken ju inte är mitt problem, vi har tittat på packningen hos aquagripp så det borde inte kunna bli fel där.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Viper

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #16 skrivet: augusti 15, 2007, 22:55:51:51 »
Hej pelle

Tack för länken, jo det är tårtpackningen jag är ute efter, jag får nu lite sand från sandfiltret i poolen, vet ej ifall att jag har 1 1/2" ventilen eller nån annan, det enda som står på ventilen är TYPE 3

mvh

Tomas

Utloggad PelleSthlm

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #17 skrivet: augusti 15, 2007, 23:17:16:16 »
Hej pelle

Tack för länken, jo det är tårtpackningen jag är ute efter, jag får nu lite sand från sandfiltret i poolen, vet ej ifall att jag har 1 1/2" ventilen eller nån annan, det enda som står på ventilen är TYPE 3

mvh

Tomas

Tjena Tomas,

Vad har du för modell på filtret och vilken diameter har det? Om du inte vet modell så kan du beskriva hur det ser ut annars så brukar det stå på filtret.

Utloggad Viper

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #18 skrivet: augusti 16, 2007, 09:55:57:57 »
Det står bara modell 3 på blandningsventilen och på sandfiltret står det ingen typ nummer bara serie nummer, det enda jag vet är att det skall vara 300kg sand i filtret.

Utloggad PelleSthlm

SV: Vem säljer Astral i sverige?
« Svar #19 skrivet: augusti 16, 2007, 11:47:40:40 »
Det står bara modell 3 på blandningsventilen och på sandfiltret står det ingen typ nummer bara serie nummer, det enda jag vet är att det skall vara 300kg sand i filtret.

Hej igen Tomas,

Ser filtret ut som det du ser på länken nedan? Är ventilen topp- eller sidomonterad?

http://pdbdocs.astralpool.com/catalogos/CAT02_filtro_cantabric_AP_v126.03.01.pdf




Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag