CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur många behöver vi vara?  (läst 2154 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Södergren

Hur många behöver vi vara?
« skrivet: juni 01, 2010, 11:52:13:13 »
Hej på er!

Till helgen nalkas finväder vad jag har hört, och då kan det bli tal om "poolresning" förutsatt att jag hinner med en del förarbete till.....
Hur många behöver man vara för att hålla i plåt och sträcka liner på en oval 7,6x4,5m pool?
Sen verkar jag ha fått en grej om bakfoten vilket leder till nästa frågetecken...
Ska konstgräsmattan gå upp några decimeter mot poolväggen, eller lägger man bara den plant på botten? Kan tänka mig att det blir en del veck i konstgräsmattan om man ska lägga upp den mot kanten...

Tack på förhand och med hopp om soool!!   <sol>

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Hur många behöver vi vara?
« Svar #1 skrivet: juni 01, 2010, 12:20:34:34 »
Hej,
har precis monterat en Åtta på 3,5x5,4x1,5 meter. Mattan ligger nog bäst plant på botten. Jag lade min ner i gropen först och sen lade bottenlisterna på mattan.

Vi var fyra personer för plåten, då slapp vi använda stöttor, men det går nog bra på tre också (med stöttor då).

Linern lade jag i själv men skulle rekommendera att man är två!

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad essgebe

SV: Hur många behöver vi vara?
« Svar #2 skrivet: juni 02, 2010, 14:10:46:46 »
Tänk på att ställa sargrullen på en skiva så att den gider lätt och så slipper Du få med sand o.dyl.i skenan.
Gå in på J&Fs hemsida så hittar Du en fil som visar hur man ska göra

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag