VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Luftbubblor i pool och dåligt tryck i pumpen  (läst 1386 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool09

Luftbubblor i pool och dåligt tryck i pumpen
« skrivet: juni 11, 2019, 12:11:03:03 »
Jaha, efter 10 år så börjar det strula.  Har läst mycket och vet en del om problemet, men innan man tvingas gräva upp hela marken försöker jag här...     Till problemet, slutet av förra säsongen började det komma lite luftbubblor i poolen, hittade inte felet då utan lät det vara eftersom det var snart vinterstängning.  Men nudå, vid uppstart är det mycket värre. Det verkligen ÖSER in luftbubblor i poolen, inte enstaka utan verkligen mycket o konstant.        Efter att ha läst mycket förstår jag problemet är på sugsidan mellan bräddavlopp och pump så som jag fattat det.    Har kollat alla kopplingar typ 14 ggr, haft av, smörjt, kollat så de är täta osv osv osv. Rensat pumpkorg, kollat tätningen vid pumplocket.  Kopplat förbi backventilen om det skulle vara den som strulade men samma skit.        Börjar misstänka pumpen, då man läst om otäta axeltätningar, den är ändå 10 år.    Men kan den ENSAM OM det är axeltätningen, ge så mycket luft.  Vattnet orkar aldrig upp till toppen av pumpen, utand det tappar tryck och man ser hur vattnet flödar.  Har inget läckage i poolen utan vattennivån är konstant.      Är det inte pumpen, så återstår slangen från bräddavlopp in till pump, som ligger fint under mark den största biten.  SKulle den verkligen kunna börja jävlas plötsligt efter 10 år?       Ni får gärna hjälpa till, vill ju få rätt på detta utan att gräva upp tomten.       Hur kan man enklast kolla om pumpen inte är tät?  Den läcker inget i alla fall.!

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan