VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler  (läst 715 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MT8

Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler
« skrivet: juli 10, 2021, 16:18:26:26 »
Hej,

Jag är en nybörjare vad det gäller poolbygge och hoppas någon i detta forum kan hjälpa mig? Enligt instruktionen från folkpool ska avståndet mellan de två konsolerna vara 302,4 oavsett om man mäter upptill eller nertill. Jag får dock en diff med ca 1 cm. Nertill är det 302,6 cm medan upptill är det 301,6. Är det någon som varit med om detta och hur löste ni detta eller är det acceptabelt?

Ett sätt är så klart att lägga brickor längst fram mellan konsolen och träregeln, genom att skapa lutning här så blir avståndet både upptill och nertill det samma och därmed i lod. Men är detta så klokt att göra?

Vänliga hälsningar
Mattias

Poolgiganten

Utloggad Delta2004

SV: Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2021, 16:25:49:49 »
När folkpool monterade classic stomme hos oss mätte de inte ens, bara monterade konsolerna och upp med skivorna.
En sak jag funderar på. Det ser ut som att dina dräneringsrören ligger ovanpå makadamen som du monterar stomme på. Dessa ska vara bra bit under enl anvisningen. Annars riskerar du att de nedre rambalkarna hamnar i vatten

Utloggad MT8

SV: Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2021, 17:35:37:37 »
När folkpool monterade classic stomme hos oss mätte de inte ens, bara monterade konsolerna och upp med skivorna.
En sak jag funderar på. Det ser ut som att dina dräneringsrören ligger ovanpå makadamen som du monterar stomme på. Dessa ska vara bra bit under enl anvisningen. Annars riskerar du att de nedre rambalkarna hamnar i vatten