VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler  (läst 715 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MT8

Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler
« skrivet: juli 10, 2021, 16:18:26:26 »
Hej,

Jag är en nybörjare vad det gäller poolbygge och hoppas någon i detta forum kan hjälpa mig? Enligt instruktionen från folkpool ska avståndet mellan de två konsolerna vara 302,4 oavsett om man mäter upptill eller nertill. Jag får dock en diff med ca 1 cm. Nertill är det 302,6 cm medan upptill är det 301,6. Är det någon som varit med om detta och hur löste ni detta eller är det acceptabelt?

Ett sätt är så klart att lägga brickor längst fram mellan konsolen och träregeln, genom att skapa lutning här så blir avståndet både upptill och nertill det samma och därmed i lod. Men är detta så klokt att göra?

Vänliga hälsningar
Mattias

Poolgiganten

Utloggad Delta2004

SV: Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2021, 16:25:49:49 »
När folkpool monterade classic stomme hos oss mätte de inte ens, bara monterade konsolerna och upp med skivorna.
En sak jag funderar på. Det ser ut som att dina dräneringsrören ligger ovanpå makadamen som du monterar stomme på. Dessa ska vara bra bit under enl anvisningen. Annars riskerar du att de nedre rambalkarna hamnar i vatten

Utloggad MT8

SV: Hjälp! Felaktigt mått U-sektion Folkpool - Montering konsoler
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2021, 17:35:37:37 »
När folkpool monterade classic stomme hos oss mätte de inte ens, bara monterade konsolerna och upp med skivorna.
En sak jag funderar på. Det ser ut som att dina dräneringsrören ligger ovanpå makadamen som du monterar stomme på. Dessa ska vara bra bit under enl anvisningen. Annars riskerar du att de nedre rambalkarna hamnar i vatten


Tack för snabbt svar! Då verkar det ju inte vara jätteviktigt att måtten stämmer till 100 % då kan jag fortsätta montera ikväll :)

Angående dränering, så hamnade en del av röret ovan mark pga att jag skulle ha fall på 1 cm per meter och dräneringsröret är 13 meter på ena sidan. Men jag ska försöka gräva ner det lite till, dock rädd att jag förstör fallet. Ska tilläggas att det aldrig blir vatten stående i gropen, har varit öppen i ett år nu.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan