Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: pool damsugare  (läst 5686 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joolo

pool damsugare
« skrivet: maj 12, 2007, 17:08:12:12 »
tjo alla pool ägare. O0.. jag har en fråga som jag har gått och grubblat på väldigt länge <dontkn>... hur funkar en pooldamsugar??
när vi köpte poolen för ca 4 år sen fick vi en manuell på damsugare med.. och vi har fortfarande inte fattat hut den funkar... 

nån som vet hur man använder en manuell damsugare?? :angel:

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: pool damsugare
« Svar #1 skrivet: maj 12, 2007, 17:33:14:14 »
Vilken typ av pool har du?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad joolo

SV: pool damsugare
« Svar #2 skrivet: maj 12, 2007, 18:40:39:39 »
jag har en oval 7,5lång 3.5 m bred 1,5 m bred... sand filtrering

Utloggad Fia

SV: pool damsugare
« Svar #3 skrivet: maj 12, 2007, 19:19:37:37 »
Du skriver manuell men menar du en automatisk? Något i denna stil?
http://www.rubinpool.se/produktinfo.php?id=67
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Janne

SV: pool damsugare
« Svar #4 skrivet: maj 12, 2007, 19:40:50:50 »
Eller det är kanske en sugslang som du skall koppla till inloppet "skimmern"?

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad joolo

SV: pool damsugare
« Svar #5 skrivet: maj 13, 2007, 14:38:02:02 »
det är en sån har produkt        http://www.rubinpool.se/produktinfo.php?id=252

Utloggad Fia

SV: pool damsugare
« Svar #6 skrivet: maj 13, 2007, 19:56:50:50 »
Lite osäker om du skojar med mig men här kommer en förklaring.

Jag tar för givet att du fått med en dammsugarslang och en teleskåpskaft. Slangen fäster du på röret som sticker upp på munstycket. Skaftet på den andra "grejen" som sticker ut.
Sänk munstycket till botten och fyll slangen med vatten, är den inte vattenfylld så suger inte pumpen. Fäst sen andra änden på slangen i en rund platta med ett hål i, skimmerplattan, en lös detalj som bör ha följt med ditt poolpaket. Stäng helst av pumpen sen och fäst plattan med slangen nere i skimmer över hålet till pumpen. i vissa så finns det två spår som plattan låses med. Starta sen pumpen o kolla att den suger vatten genom slangen. Det hörs när den "sörplar" igång, suger den inte vatten så har du inte fyllt slangen tillräckligt. Sen är det bara att ta skaften o dammsuga upp allt skräp på botten. Stäng sen av pumpen o lossna plattan.

Lite nyfiken, om du inte har använt dammsugaren förut, hur har du gjort för att få upp skäpet på botten förut? ???
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad joolo

SV: pool damsugare
« Svar #7 skrivet: maj 13, 2007, 21:17:35:35 »
ah tack så mycket.. jag har sopat ihop allt i en stor hör sen har jag bara tagit hoven men det har varit jobbigh och tidskrävande :D

Utloggad Fnaset

SV: pool damsugare
« Svar #8 skrivet: april 27, 2008, 21:51:17:17 »
Jag måste erkänna att jag fick klia mig ihuvudet ett par dagar jag med, eftersom jag först var helt övertygad om att man skulle fästa slangen till bottensugaren direkt till pumpen, och undrade hur fasen man då skulle stoppa vattnet från att rinna ut genom skimmern!! haha

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: pool damsugare
« Svar #9 skrivet: maj 06, 2008, 11:15:10:10 »
Det hade jag velat se.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan