VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Betongpoolsfragor  (läst 2580 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tompa12345

Betongpoolsfragor
« skrivet: augusti 23, 2006, 09:43:38:38 »
Hej,
det ar sa har att vi ar i fard med att ta over ett hus. Pa tomten finns en gjuten pool i betong. De forra agarna orkade dock ej med att ta hand om den sa de fyllde upp den med sand. Vi amnar nu grava ur sanden och starta upp poolen igen. I den lilla research jag har gjort sa har jag kommit fram till 3 olika losningar; satt i en liner i poolen, kakla den eller mala med epoxyfarg.

Ar lite villradig om vilken losning som ar bast - ar det nagon som har erfarenhet av nagon av dessa losningar och som kan komma med tips och ideer?

Hur underhallskravande ar en betongpool? Maste den tommas infor varje vinter? Om man valjer epoxyfarglosningen - maste man mala varje var? Ja som ni ser sa vet jag ingenting om hur detta fungerar.... Hjalp!

Tacksam for hjalp.

MVH//Tomas

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Betongpoolsfragor
« Svar #1 skrivet: augusti 23, 2006, 14:51:10:10 »
Jag skulle välja att sätta i en liner. Enkelt, snabbt, säkert och förmodligen billigast. Den håller 10-15 år - min är 12 år och visar inga tecken till att ge upp. När du en gång ska byta så är det väldigt enkelt med en liner.

Utloggad tompa12345

SV: Betongpoolsfragor
« Svar #2 skrivet: augusti 25, 2006, 20:41:52:52 »
Någon med erfarenhet av Epoxy-poolfärg eller kakling som vill delge mig sina erfarenheter?

MVH//Tomas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan