VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Carraraliner?  (läst 5726 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlsson

Carraraliner?
« skrivet: maj 09, 2006, 09:12:40:40 »
Hej
Finns det någon på forumet som har en Carraraliner?
Den ser lite mörk ut. Hur blir den i vattnet? Blir den för mörk i vatten? Fördelar & nackdelar? Man vill ju gärna ha en ljus o trevlig pool. Jag hade först tänkt att ha en vanlig blå liner, men Carrara ser mycket trevlig ut.
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Poolgiganten

Utloggad Dennis

SV: Carraraliner?
« Svar #1 skrivet: maj 09, 2006, 20:41:42:42 »
Jag har beställt Carraraliner från svenska poolfabriken. På de provbitar jag fått av dem tycker jag inte att Carraralinern upplevs som mörkare än de andra. fotade dem bredvid varann i så jämt ljus som möjligt för att visa färgskillnaden. Den enda jag upplever som ljusare är den ljusa enfärgade. Den skiljer sig också i nyans och innehåller mer grönt. De mönstrade har den neutralaste blå färgen Den mörka enfärgade är turkos i färgen. Den mosaikmönstrade känns inte rolig på när håll då den vita plasten lyser i fogarna. Den marmorerade och Carraran har samm blåa färg men carraran ser mer verklig ut i mitt tycke. Hoppas det kan hjälpa lite.
« Senast ändrad: maj 09, 2006, 20:45:10:10 av Dennis »
Har beställt en 4.5x9m pool från Svenska poolfabriken inkl 3m romersk trappa och automatiskt poolskydd. Byggstart 22 Maj.

Utloggad Poolarn

SV: Carraraliner?
« Svar #2 skrivet: maj 15, 2006, 01:20:03:03 »
Det är inte många som svarat ännu, men det kommer säkert.

Vi har en marmorerad liner, dock ännu i kartongen. :(
 Har hört att både den turkosa och blå enfärgade är vädigt fin i poolen men att all smuts syns.
Tydligen ser man varenda sandkorn och annat väldigt lätt. Dessutom syns det extra mycket i vattenlinjen.
Som om inte det vore nog har jag hört, av proffesionella poolbyggare, att enfärgade liners är mycket mindre förlåtande än en mönstrad.  :-\
Det gäller tydligen allt från skarvar i bottenisolering till hälavstamp (om sådan finnes).

Poolarn O0
Njurformad Miami pool stl. 5.3x8.9 med lärkträdäck. Dbla plattärmeväxlare i slutet system. VP Thermia Atria 12.

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Carraraliner?
« Svar #3 skrivet: maj 15, 2006, 07:46:32:32 »
Helt Rätt Poolarn!

Utloggad Carlsson

SV: Carraraliner?
« Svar #4 skrivet: maj 15, 2006, 09:25:36:36 »
Det blir en Carraraliner. Tack för tipsen!
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad Britt

  • Soldyrkare
  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Livet är till för att njutas
    • Visa profil
SV: Carraraliner?
« Svar #5 skrivet: maj 25, 2006, 21:56:51:51 »
Vi har en Cararraliner och vi är helnöjad med den. Den är inte mörk och poolen får ett annat djup med den den är urläcker.
Men största anledningen till valet var att montören tippsade oss om den för tex om mosaiklinern kommer lite snett syns det direkt men med cararra finns det inga linjer som kan hamna snett.

Du har gjort ett bra val!
2006 Sv. Poolfab. 4x8 med romanatrappa på långsida
Värmer med Värmepump CTC Eco Air 105 i kombination med huset.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag