VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrobot, varför?  (läst 3990 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Delfinen80

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 80
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vår första pool
    • Visa profil
SV: Poolrobot, varför?
« Svar #10 skrivet: april 22, 2020, 08:12:04:04 »
Jag vill även slå ett slag för de billiga rusta-dammsugarna där man kopplar på vattenslangen. Extremt effektiva och betydligt enklare än att koppla in till skimmer, se till så den enorma slangen är vattenfylld och inte rör gräsmattan och blir smutsig etc etc. Ska du bara ha upp nåt skit i nån hörna ex så är dessa oslagbara. Tyvärr hittar jag inte längre den tillhörande påsen så måste köpa en ny såfort dom börjar sälja sommarsaker igen.

 8) 8) 8)
Kaklad 5x10x1.6m (80 m3)
Gullberg Jansson 230V 13.8kW (GJPACW1V-30)
Pahlén EcoVISE 0.75 kWh
Astrapool Cantabric 600T - glasmedia
Walu pooltäcke

Poolgiganten

Utloggad mactheknife

SV: Poolrobot, varför?
« Svar #11 skrivet: maj 05, 2020, 16:01:07:07 »
Jag kör nog min poolrobot en gång i veckan så jag tycker definitivt att den är en väsentlig del, om än kanske inte så prisvärd del, av poolägandet. Vi har poolen en bit från huset med en hel del växtlighet i närheten, så efter en veckas användning ser man tydligt att det är dags. Efter en runda med roboten är hela poolen skinande ren. Och sen ÄR det skönt när någon/något annat gör jobbet så man kan chilla eller göra något annat under tiden. Det hade helt klart inte blivit en gång i veckan utan robot, det kan jag garantera!

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot, varför?
« Svar #12 skrivet: maj 06, 2020, 14:04:19:19 »
Nu har jag bara haft en robot så kan ju inte påstå att jag har vana. Men för mig tog det lika lång tid och jag tyckte att det var lika krångligt som att plocka fram dammsugarslangen. Sedan tar ju själva damsugningen ca 5 minuter, 10-15 första gången efter vintern.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Knurr1

SV: Poolrobot, varför?
« Svar #13 skrivet: maj 20, 2020, 22:29:13:13 »
Bröt ihop efter tre städningar med slang och skaft,fyllla slang och få igång suget,backspola filtret.Köpte en enkel robot som bara tog botten,räcker utmärkt.Till vår nya ( byggde nytt hus) förhandlade jag till mig en demomaskin som tar väggar också,känns helt meningslöst,hade aldrig lagt 15´ på en sån. Köp en enkel för 4-6´ den spar mycket tid till annat

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan