Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ovanmarkspool från Hornbach  (läst 40388 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad -J-

  • PoolNoob
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 6
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #10 skrivet: juni 30, 2007, 21:55:32:32 »
Hej . . . jag är ny här, men mycket intresserad av just den här poolen från www.hornbach.se/, www.poolnet.se/ och / eller www.poolfixaren.se/.

Är faktiskt nyfiken på just den storlek [ 550 x 132 ] som Du verkar ha beställt. Finns här fler som har erfarenhet av dessa pooler ; "Natur" ? Jag skulle gärna vilja veta mer . . . är det något att satsa på, tror Ni ?

Bifogar bild på "Natur" poolen [ som finns i flera olika storlekar ].

Tacksam för alla tips och råd.

« Senast ändrad: juli 01, 2007, 00:20:14:14 av -J- »

Poolgiganten

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #11 skrivet: juli 02, 2007, 20:10:25:25 »
Trevligt med någon mer som är intresserad av den här poolen. Vi får vår nästa vecka och då får vi se hur snabbt det går att sätta upp den. Jag återkommer gärna med några första intryck när den står på plats. Personligen satsade vi på den här poolen för att vi helt enkelt tyckte att den är så mycket snyggare än andra ovanmarkpooler. Och vad man kan se på bilderna så verkar den gediget byggd, men det återstår ju att se  ;)

Fia: Tackar för kommentarerna. Dock så var jag på Beijer och skulle köpa cellplast, Floormate, som för övrigt heter Styrofoam nu. Säljaren där rekommenderade inte att lägga stenmjöl ovanpå cellplasten. Han påstod att stenmjölet, som ju är krossat och därmed vasst, skulle skära sönder ytan på cellplasten och att det därmed isolerar sämre och dessutom tar upp fukt. Dessutom sa han att det isolerar bättre när cellplasten ligger direkt under linern och inte har ett packat stenmjölslager ivägen. Och vad gäller hälavtryck och liknande så påstod han att de  inte skulle vara några problem med den cellplasten.
Så när man väl hade bestämt sig för markduk, cellplast, stenmjöl, liner så blev man villrådig igen. Nu står jag här med ett hål i marken, sex förpackningar cellplast och en hög stenmjöl och kan inte bestämma mig för vilken ordning jag ska ha  :-\  Någon som kan bestämma åt mig?  :D

/Björn

Utloggad neon

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #12 skrivet: juli 02, 2007, 21:54:00:00 »
halloj

jag hadde packad stenmjöl under sedan cellplasten som jag limmade och tejpade
och jag kan lova har redan fått hälavtryck i botten på poolen  :-\
så jag räknar med att jag ska göra om det till hösten eller till våren och då kommer jag ha stenmjöl eller #murarsand"
över den så jag slipper det

mvh
johan

Utloggad gia

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Tärnsjö
  • Antal inlägg: 90
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Nu har vi kommit så här långt
    • Visa profil
SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #13 skrivet: juli 16, 2007, 01:32:08:08 »
Hej!
Vi har singel,markduk,stenmjöl (packas och vattnas) styrofoam som tål (tror det var 6 ton per kvadratmeter) limmas och tejpas, betongmatta som tejpas P.S. lägg ej ut den i solsken för den vidgar sig och krymper och till sist en poolmatta.
Vi har gått jättemycket i poolen och arbetat men kanske för tidigt att säga om det står emot fotavtryck men än så länge har vi inga i varje fall.
Gia.
Poolmans Palmyra 5,60x3,70x1,35 med poolmans solfångare

Utloggad ejbyggproffs

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #14 skrivet: juli 19, 2007, 15:13:19:19 »
Hej!

Ser mkt fin ut, poolen från hornbach.
Vad fick ni betala för totalpris för paketet??
Hur var kvalitén på poolen?

 ??? en dum fråga osså... måttet 550cm är väl diagonalen och inte radien?


Mvh fk
« Senast ändrad: juli 19, 2007, 17:41:26:26 av ejbyggproffs »

Utloggad utopiazz

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #15 skrivet: juli 19, 2007, 17:24:54:54 »
??? en dum fråga osså... måttet 550cm är väl diagonalen och inte radien?

Det är diametern som är 550cm

/Johan

Utloggad ejbyggproffs

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #16 skrivet: juli 19, 2007, 17:45:09:09 »
??? en dum fråga osså... måttet 550cm är väl diagonalen och inte radien?

Det är diametern som är 550cm

/Johan

Tack Johan, jag var något förvirrad i begreppen  O0

Utloggad -J-

  • PoolNoob
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 6
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #17 skrivet: juli 20, 2007, 23:07:58:58 »
Vad fick ni betala för totalpris för paketet??

Prisuppgift från www.poolfixaren.se/ för komplett poolpaket [ diameter 550 cm, djup / höjd 132 cm = 33 995 kr. Hos www.poolnet.se/ begär man 40 000 kr för exakt samma paket. Har dock ingen prisuppgift från Hornbach ännu . . . ???

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #18 skrivet: juli 22, 2007, 22:06:41:41 »
Hej,

Vi betalade 32995 för den runda 550 cm på Hornbach.
 
Vi håller som bäst på att montera den och vi är nästan klara. Håller på att fylla den med vatten och börjar närma oss toppen (väldigt dåligt tryck i slangen  :)).

Vad gäller kvaliten så verkar den vara bra. Det är rejält trä och vad gäller plåten så tror jag den är ok (ingen referens). Dock så är den vågad, vet inte om detta är vanligt? Utseendemässigt måste jag säga att den är mycket snygg, det blir som på bilden om inte bättre. Linern kanske är i tunnaste lagret men jag är som sagt ny och vet inte hur det brukar vara och kännas (den verkar dock inte vara armerad).

Dock så har jag lite frågor:
Nu när den är nästan fylld så har vi en hel del veck kvar. Försvinner de med tiden eller har någon något tips? (Kan kanske leva med en del veck)
Jag upptäckte efter en dag att vi fått läckage vid utloppet, har försökt att justera och ändra och har nästan fått det tätt nu, men det kommer fortfarande en droppe varannan minut. Någon med bra tätningstips?


Vad gäller pumpen vet jag inte då den inte blivit inkopplad än.

Nä, nu är det dags att gå ut och stänga av vattnet. Har cirka 2dm kvar, ska väl förhoppningsvis bli klart imorgon  :)

/Björn

Utloggad Fia

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #19 skrivet: juli 22, 2007, 23:29:11:11 »
De sa till oss att om du får tag i vecket mellan tummen o pekfingret, ett sk. nypveck, så blir det troligtvis kvar men om det är ett vikveck så brukar det släta ut sig när vattnet blir varmare.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan