VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Teknikrum  (läst 1234 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matthias

Teknikrum
« skrivet: juni 26, 2016, 17:59:48:48 »
Hej,
Efter år av drömmande har vi nu äntligen blivit med folkpool (precis rest stommen).
Hade planer på att ha teknikutrymmet i garaget, men har enorma problem med bygglovet till garaget.
Jag minns att jag sett nån som grävde ner en stor plastbehållare, typ 1,5-2 kubikare....?
Nån som vet vart man kan köpa dom.?

Mvh Matthias

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Teknikrum
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2016, 19:57:52:52 »
Det är ingen kul lösning att stå på knä eller ligga på magen så fort det ska mekas med något. Kan du inte få till det med prylarna i en bod ovan mark istället. Ståhöjd och gott om utrymme uppskattas stort. Många ångrar att dom byggt för små teknikrum.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad kg21

SV: Teknikrum
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2016, 23:55:49:49 »
Folkpool bla. En del säljer färdigmonterade (med rör och allt) lådor med. Men det blir trångt och obekvämt. Tänk på dränering med ifall det börjar läcka..
« Senast ändrad: juni 28, 2016, 20:18:25:25 av kg21 »
4*8 med fyrstegs gaveltrappa, Tjälldens block
Pump: Victoria Plus 0,78 KW
Värmepump: Astral AC10P
Dränpump: TWIN 140000 Premium 250 l/min 950 W
Belysning: 2 st Astral belysning 300 W
Pooltak: Deli B Plus
Trädäck 32*145
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10347.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan