CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare  (läst 8186 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stroker

Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« skrivet: april 04, 2014, 17:35:24:24 »
Ni som köpt poolrobotar- eran erfarenhet vore värdefull inför mitt köp.
Jag har svårt att tro att en som klättrar verkligen är värd sin merkostnad. Jag har aldrig under mina 13 år som poolare dammsugit väggarna?? Vattenlinjen däremot ser ofta bedrövlig ut men den får jag skrubba .. och då menar jag skrubba.  Har svårt att tro att en poolrobot gör den linjen (och smutsen ovanför) ren?? vad säger ni. Satsar nog på en Sharkvac för under sju från lokala poolaffären men med som jag förstår enkla filter att rensa. vad säger Ni?
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Poolgiganten

Utloggad Jarlen

SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #1 skrivet: april 05, 2014, 11:23:37:37 »
Jag köpte förra året en Smart Cleener från Folkpool. Det är det bästa köp jag gjort när det gäller pooltillbehör. Den klättrar inte på väggarna men håller botten i ett perfekt trim. Jag behövde inte anväda bottensugen en enda gång på hela säsongen. Jag kan verkligen rekomendera en dylik eftersom poollivet blir så mycket lättare då. Jag hoppas att svarer blir till någon hjälp.

Utloggad mac-jones

  • Badmästare
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #2 skrivet: april 05, 2014, 12:48:55:55 »
Har också en Smartkleener från Folkpool och är mer än nöjd med den, Att slippa allt bök och stök med bottensug, och slangar som ska sättas fast i skimmern så är det ett nöje att sänka ner Smartkleenern i poolen. Så mitt råd KÖP en poolrobot.
Mvh M.Jones (Visby)  O0

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #3 skrivet: april 05, 2014, 17:36:18:18 »
Har en NC71 som köptes från USA, funkade lysande i två säsonger. Nu vilar den med defekt centralenhet, hoppas skaffa en ny nästa vecka. Städjobbet gör den lysande, hela vägen upp i vattenlinjen.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #4 skrivet: april 05, 2014, 20:12:26:26 »
Vi har också en robot. Men jag tycker att det är mer bök att ta fram den med sladd o.s.v. som ska hanteras jämfört med att dra ut slangen och dammsuga i 5 minuter. Den dagen jag skaffar slangupprullare är definitivt robotens öde ovisst.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Stroker

SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #5 skrivet: april 06, 2014, 12:14:40:40 »
Har en NC71 som köptes från USA, funkade lysande i två säsonger. Nu vilar den med defekt centralenhet, hoppas skaffa en ny nästa vecka. Städjobbet gör den lysande, hela vägen upp i vattenlinjen.

/Housedad
Med andra ord så gör den verkligen rent då menar du! Intressant. Köptes den kanske från Coloradolady100 som jag just nu har lite mejlväxling med då hon erbjuder sig att sälja både en Dolphin DX4 samt deras Supreme serie jag funderat på samt värmepump.
Nu är din sönder och jag undrar då om detta varit något dels vanligt förekommande på just NC71 samt om det inneburit problem att åtgärda?
Har sett att den nya Zodiac Polaris 9400 åtminstone på film ser ut att städa vattenlinjen vågrätt. Kanske jag förstört min liner med för ivrigt skrubbande för smutsen där är svår att få bort..
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad Erica

SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #6 skrivet: april 06, 2014, 18:10:11:11 »
Vi har inte skaffat någon robot, eftersom det verkar lite overkill för en inomhuspool. Det hamnar ju inte speciellt mycket skräp i vår pool. Men är det någonstans man skulle ha hjälp av någon maskin så är det i vattenlinjen. I en inomhuspool så sätter det sig mycket jobbigare skräp där än vad som lägger sig på botten.

Guinness

  • Gäst
Guinness
SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #7 skrivet: april 09, 2014, 22:23:11:11 »
Hej
Köpte en DX4 från Coloradolady ( mkt trevlig att göra affärer med) förra sommaren och jag är helnöjd. Att den har en fjärrkontroll så att man kan ratta omkring den manuellt om den missat nåt skräp som undkommit eller ramlat i efteråt är ju bara kul :)  5+ från mig.

Utloggad Ingvar

SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #8 skrivet: april 10, 2014, 08:20:35:35 »
Jag har haft en Zodiak Indigo sedan 2007 och den har fungerat bra. Den klättrar på väggarna och rengör vattenlinjen. Den kommer av rent fysiska skäl inte åt vattenlinjen vid pooltrappan, så där får man rengöra själv. Hade jag varit tvungen att rengöra vid vattenlinjen på samma sätt i hela poolen, så hade jag nog upplevt det som rätt arbetssamt. Det jag mest saknade på den var fjärrkontroll, eftersom smutsen samlas mest på vissa ställen.

I höstas gick motorn sönder, och då köpte jag en DX6 med fjärrkontroll från "Coloradodamen". Det ska bli spännande att köra igång och testa den om några veckor.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Jarlen

SV: Erfarenheter efterfrågas från poolrobot ägare
« Svar #9 skrivet: april 22, 2014, 08:56:17:17 »
Vi har också en robot. Men jag tycker att det är mer bök att ta fram den med sladd o.s.v. som ska hanteras jämfört med att dra ut slangen och dammsuga i 5 minuter. Den dagen jag skaffar slangupprullare är definitivt robotens öde ovisst.

Vi  har vår i för jämnan. Den går på timer, och vi lyfter upp den då vi ska bada.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag