CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: röd/brunt vatten  (läst 8056 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DetteMan

SV: röd/brunt vatten
« Svar #10 skrivet: juli 01, 2012, 22:13:30:30 »
Nu har sandfiltret gått några dagar tillsammans med flockrullar och det är en klar förbättring. Vattnet har nu blivit lite grönt men i alla fall genomskinligt. Varje gång jag backwashar filtret kommer det ut gul sörja så det blir fortfarande bättre och bättre. Dock har kloret inte blivit bättre. Har provat att mätt med stickor nu och då blir det väldigt starkt lila. Vilket skulle tyda på att klorvärdet är mycket mer än 20. Kan det vara därför det ballade ur när jag försökte mäta med tabletter? Tycker dock att det borde dunsta eftersom jag inte har något täcke på.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: röd/brunt vatten
« Svar #11 skrivet: juli 01, 2012, 23:12:35:35 »
Fortsätt att låta pumpen gå så tror nog jag att det ordnar sig. Kloret sjunker med tiden, har du den otäkt så brukar det gå fortare.
Tror som dig, att det var det höga klorvärdet som ställde till den med tabletterna.
« Senast ändrad: juli 06, 2012, 23:06:32:32 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad DetteMan

SV: röd/brunt vatten
« Svar #12 skrivet: juli 06, 2012, 03:59:12:12 »
Nu har man i alla fall premiärbadat. Kloret är fortfarande över skalan men man var ju tvungen att ta ett dopp när det var så fint väder. Och än lever jag. Och vattnet är kristallklart.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag