CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mjölkigt vatten  (läst 8302 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tokstolla

Mjölkigt vatten
« skrivet: juni 25, 2009, 14:35:21:21 »
Vi har en pool på 15000 l, när vi hade fullt poolen tog jag vattenprov och det visade sig att klor var +-0 PH för låg jag höjde PH värdet och sen och sen chocklorerade jag, vattnet blev alldeles vit/grå som man skulle haft mjölk i poolen, vi har lät pumpen gå i 2 dygn sen tog jag ny test då var klor fortfarande 0 och PH ca. 7.4 har haft i mer klor flera omgångar men får inte upp den, vi köpte nya stickor igår och dom visar i sin tur att vi har för hög PH över 8 men klor 0 vi har haft i medel för att sänka PH men nej den är kvar över 8, igår kväll hade vi i flockmedel för att försöka få vattnet klar, det var klart i morsse med en grå hinna i botten, jag tog nya tester och den ena testen visar för hög PH och det andra för låg men båda visar klor 0, hade i mer snabbklor och då blev vatten mjölkig igen.
VAD ÄR SOM ÄR FELET ?? :o

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #1 skrivet: juni 25, 2009, 18:39:20:20 »
Hur mycket chockpulver hade du i? Vad står det på bruksanvisningen?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad tokstolla

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #2 skrivet: juni 25, 2009, 20:25:15:15 »
Hur mycket chockpulver hade du i? Vad står det på bruksanvisningen?

det står i förpackningen 150g/10 kubik och jag hade i ca 220 g

Utloggad Fia

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #3 skrivet: juni 25, 2009, 21:57:35:35 »
Börjar tro att du kanske har för mycket klor i den. Pröva att blanda ½ liter poolvatten o ½ liter kran vatten o testa sen.
Annars vete sjutton. <hmm>
När jag gjort en chock så hamnar jag på ca: 5, då har jag följt doseringen.

Mjölkigt vatten kan ju tyda på felaktigt Ph, kolla här.
http://www.tegespool.com/vattensktselvattenrening.htm
« Senast ändrad: juni 25, 2009, 22:02:17:17 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bjorn

  • Poolexpert
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Danmark
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Poolguide.dk
SV: Mjölkigt vatten
« Svar #4 skrivet: juni 25, 2009, 23:30:57:57 »
Jag tror att ditt pH är för högt. Du måste sänka pH-värde på 6.8 till 7.0 innan du chokklorer. Vilken typ av klor använder du ... Cal-hypo eller ...?
Se min pool här http://www.poolguide.dk

Utloggad kuben

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #5 skrivet: juni 27, 2009, 15:35:31:31 »
Hej
Nyfiken om du fått ordning på det?

Jag har kämpat i flera dagar utan resultat, gått åt en hel kemiska produkter.

Nu har jag klockrena värden på allt, men vattnet är fortfarande "mjölkigt" ser inte mer än 20-30cm under ytan.

Någon som har mer tips?

En annan väsentlig fråga är om man kan bada i det mjölkiga vattnet?
« Senast ändrad: juni 27, 2009, 15:48:26:26 av kuben »

Utloggad tokstolla

SV: Mjölkigt vatten
« Svar #6 skrivet: juni 29, 2009, 20:30:45:45 »
Hej
Nyfiken om du fått ordning på det?

Jag har kämpat i flera dagar utan resultat, gått åt en hel kemiska produkter.

Nu har jag klockrena värden på allt, men vattnet är fortfarande "mjölkigt" ser inte mer än 20-30cm under ytan.

Någon som har mer tips?
En annan väsentlig fråga är om man kan bada i det mjölkiga vattnet?

Vi har fått ordning på vatten idag, men det har grävt en massa kemikalier tid jobb och tålamod.
Vi hade haft flera gånger flockmedel i, det blev flockat men det gick inte och suga upp, det blev bara som damm, till slut så sög vi flockarna direkt ut från poolen med en slang, sen fick vi ha PH + och mer klor i vatten, och entligen idag så har vi helt klart vatten och en välldigt inbjudande pool.
Min man pratade med en person i våran färgaffär för han skulle köpa mer flock medel, då sa han att det hjälper inte, för han hade samma problem som vi, och han var helt övertygat om att det beror på det långvariga regnet som vi hade.
Vi hade inte problem i fjol, och inte innan regnet heller.
Hoppas ni får ordning i era pooler.
PS. jag vet inte om det är farligt och bada i mjölkiga vatten, vi gjorde det och inte har vi blivit sjuka eller fått någon utslag. DS


Fixade till citatet.
Fia

« Senast ändrad: juni 29, 2009, 20:32:33:33 av Fia »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag