Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rening med Carribean clear.  (läst 8152 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mats67

Rening med Carribean clear.
« skrivet: mars 16, 2008, 12:50:43:43 »
Hej,
Jag var på villa mässa i Västerås idag och de hade denna renare för pooler, är det någon som har en sådan installerad?
Fungerar den?
Den verkar väldigt intressant!
/Mats

Poolgiganten

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #1 skrivet: mars 16, 2008, 13:22:03:03 »
 var finns länken
//carlos >rulla<
« Senast ändrad: mars 16, 2008, 17:08:38:38 av Carlos de sol »
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Fia

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #2 skrivet: mars 16, 2008, 16:44:49:49 »
Carlos, vad menar du med smilysen? (Nyfiken ??? :))
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #3 skrivet: mars 16, 2008, 17:10:14:14 »
Hej Fia!
har ändrat nu på inlägget ovanför, såg tyvärr inte att det försvann, konstigt
//carlos <hmm>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Fia

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #4 skrivet: mars 16, 2008, 17:28:09:09 »
OK!  O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #5 skrivet: mars 16, 2008, 17:38:13:13 »
Hej,
Jag var på villa mässa i Västerås idag och de hade denna renare för pooler, är det någon som har en sådan installerad?
Fungerar den?
Den verkar väldigt intressant!
/Mats
Hej Mats67.
Har de någon representant  i sverige?
Var det denna du avser:
http://www.caribbeanclearofnewengland.com/


//carlos ;)
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Fia

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #6 skrivet: mars 16, 2008, 17:42:18:18 »
Hittade den här. (Google)
http://www.pooltorget.se/Caribbean.htm
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad mats67

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #7 skrivet: mars 19, 2008, 18:28:24:24 »
Hej igen,
Det var den som Fia har lagt in en länk på.
Vad tror ni ? Någon som vet något om den?
mvh /Mats

Utloggad matz

Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad Uffe

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #9 skrivet: mars 26, 2008, 18:39:52:52 »
Verkar intressant!
Hittar inget pris.
Någon som vet hur mycket den kostar?

Utloggad mats67

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #10 skrivet: mars 27, 2008, 10:36:04:04 »
Hej Uffe,
På mässan kostade det ca 15000 SEK mot ordinarie 17000 SEK
/Mats

Utloggad PoolG

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #11 skrivet: mars 29, 2008, 09:06:44:44 »
Det står på hemsidan att man kan reducera klorförbrukningen med upp till 75%... Så tyvärr verkar det inte vara en lösning som fungerar fullt ut. Med en Pahlén UV-renare kan man reducera kloret med upp till 60-70%

poolfamiljen

  • Gäst
poolfamiljen
SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #12 skrivet: juli 09, 2010, 13:24:39:39 »
Hej, Jag har fått en pool installerad med Carribean Clear system.
Produkten fungerar inte som utlovat från generalagenten i Sverige (Carribean Clear) och
vi har valt att byta system till saltgeneratorsystem.
Poolvattnen var bra första veckan, därefter blev det grönt och vi fick rekommendationen
att tillsätta klor. Det tog bort den gröna färgen, men kort efter blev vattnet grönt igen.
Trots att vi gjort de åtgärder som generalagenten instruerat oss, så har vi inte lyckats
komma till rätta med problemen. Efter ett antal samtal med Carribean Clear i Sverige så
vägrade han att ge mig support då de endast ville hänsvisa mig till installatören som
vi anlitat från första början. De vägrade även att ge mig referenser på kunder i Sverige
som fått Carribean Clear installerat. Jag forskade själv fram andra återförsäljare av produkten
och fick höra att ingen installation har lyckats hittills från den tillfrågade utan att behöva
tillsätta klor ca, 1ggr / vecka. Vi har tröttnat på produkten och den undermåliga supporten
från Carrribean Clear och som sagt valt samma lösning som min närmsta granne, dvs saltgenerator
som uppenbarligen fungerar utmärkt. Jag kan också poängtera att min granne bor ca, 40m från
mig och vi har samma vattenkälla och övriga miljöfaktorer så det går inte att hitta andra yttre
faktorer som skulle påverka vår vattenkvalitét.

Jag avråder verkligen från att köpa denna Carribean Clear!

//Missnöjd

 

Utloggad Rogga L

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #13 skrivet: juli 27, 2010, 12:39:16:16 »
Är det någon annan som har erfarenhet av Carribean clear och ev.synpunkter

Utloggad crilleman

SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #14 skrivet: juli 28, 2010, 16:53:37:37 »
Jag har haft igång mitt system sedan i Maj och är mycket nöjd. I vårt område har vi hårt vatten som jag har fått "mjuka" upp.
Det som är viktigt precis som med traditionell klorering är alkaniteten och PH-värdet.
De gånger som jag måste chockklorera poolen är när det har varit extremt mycket badande. Vuxna som barn. Dessutom behöver man tillsätta vatten då
och då.

Jag mäter kopparn och PH:n en gång i veckan. Jag har haft missfärgat vatten en gång och det var när det regnade intensivt i 3 dagar i streck med surt vatten. Då rusade PH:n upp. Justerade PH och chockade.

Som längst mellan chock har det gått 3-4 veckor. aldrig någon veckodosering av klor
Sedan bildas det ju flockar precis som med vilken annan pool som gör vattnet grumligt. Lägger en puck i skimmern och backspolar efter behandling.

Jag har aldrig fått alger och vattnet är grymt behagligt att bada i, särskilt för ögonen när man är under vatten.
Men jag slipper hålla koll på kloret, fritt och allt vad det heter.

Alkaniteten, PH är viktigt för att systemet ska funka.
Helt underhållsfritt är det inte.

Min granne har en saltklorinator(Astral) och han har problem med sitt PH då & då även om vi har samma vatten. Ibland bildas för mycket klor med systemet beroende på justering.

Min slutsats är att det finns inga underhållsfria system. Carribean Clear eller Saltklorinator. Kan inte säga den ena är bättre än den andra.

Kort & gott så är jag nöjd. Håller med om att det finns för få referenser. Importören skulle gjort ett bättre PR jobb om försäljningen och pålitligheten ska förbättras..

/Crille
« Senast ändrad: juli 28, 2010, 17:01:00:00 av crilleman »
8x4m Betongbotten + murad i leca samt inplastad i glasfiber.
Waterco Aquamite 1,25hk pump
Welldana Sandfilter 160kg
Caribbean Clear klorfritt system
Astral värmepump (Gullberg&Jansson) 9KW
Walu Poolskydd 8,4x4,4m Grå

Utloggad marts

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Rening med Carribean clear.
« Svar #15 skrivet: augusti 18, 2010, 23:42:12:12 »
Jag har denna reningen installerad på en 70 m3 pool (5x10m), sedan poolen var byggd våren 2009. Det fungerar fint, under förutsättning att hårdhet och PH är på riktig nivå.
Första året hade jag inte riktig hårdhet och upplevde att det av och till blev aningen grumligt vatten. Men denna säsongen, med riktig hårdhet och PH, så har det fungerat klockrent helt utan bruk av klor.

Martin
Styroform 5x10m, rening med Carribean Clear

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag