CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m  (läst 60312 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #70 skrivet: maj 29, 2008, 21:48:25:25 »
Då var det dags att uppdatera med lite bilder igen. Det var ju ett tag sen sist. Har kört igång igen med projektet och det känns väl som att man börjar se ljuset i tunneln i alla fall, fast jag tror nog att man aldrig blir riktigt klar. Nu har jag i alla fall gjort en fast installation av jordfelsbrytare samt lite styrning till pump och beslysning. Har även kört bort lite överblivna massor och gjort klart slänten som jag har klätt med natursten. Även kjolen på altan är klar inklusive inspektionslucka. Nu närmast ska kåken målas om och gräsmattan återställas. Sen blir det nog lite semester  ;)

Här kommer som sagt lite bilder (ursäkta bildkvaliten, "finkameran" är inte hemma).









J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #71 skrivet: maj 29, 2008, 22:21:07:07 »
ser bra ut O0 funderade länge på ett liknande staket men fick tänka om lite.

ser även på en av bilderna att du har grundverktygen för poolbyggen, skottkärra o spade ;D

har du bytt pump eller är det original från JoF?

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #72 skrivet: maj 30, 2008, 08:53:13:13 »
Nej. det är original som ag fick från J&F när jag köpte poolen. Är riktigt nöjd med den pumpen. Har fått en hel del stryk men lever fortfarande.  O0
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #73 skrivet: juni 03, 2008, 15:12:48:48 »
Nu har jag så startat upp poolen för i år! Slog igång min Pahléns Maxitemp 51 i söndags och då hade jag 18 grader i vattnet. Efter drygt ett dygn så var tempen uppe i 23 grader så kanske ikväll efter jobbet så är den uppe i 26-27 grader och då börjar det va tillräckligt varmt för att en sån badkruka som jag ska våga hoppa i plurret!  ;D
Poolkemin verkar hyfsat OK också. Vattnet var väl inte allra fräschast efter vintern men lite chockklor och ett par dagars filtrering så var det OK igen. PH, Brom och klornivåerna ligger bra men jag har något låg Alkalinitet, men det skall fixas till. En hel vetenskap det där met poolkemi  ;)
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #74 skrivet: juni 11, 2009, 15:25:58:58 »
Oj... ser att det är över ett år sedan jag uppdaterade tråden sist!! Kanske dags för lite nya bildre då poolmiljön utvecklas hela tiden. Det är väl som för Bidda att det blir ett projekt på ett par år  ;)

Nu i sommar är det i alla fall tänkt att uterummet skall byggas i anslutning till altanen. Det blir ett uterum med ryggåstak och limträstomme, på ca 22-23kvm. Bygglovet är inlämnat och limträ beställdes igår så nu börjar det roliga snart :)
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #75 skrivet: juli 22, 2010, 06:31:25:25 »
Jag är MYCKET imponerad över ditt jobb! Det blev verkligen JÄTTESNYGGT!

Vilken snygg detalj med slänten och naturstenen! URTJUSIGT! O0

Jag vill gärna se FLER bilder!   <antman>
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag