VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Kopplingar Zodiac Tri Expert passar dåligt.  (läst 914 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad danielsvensk

Kopplingar Zodiac Tri Expert passar dåligt.
« skrivet: maj 26, 2018, 16:10:35:35 »
Jag håller på och kopplar ihop min saltklorinator men adaptern från 63mm till 50mm som ingår passar riktigt dåligt. Den går in 1cm i pvc-röret och sitter sedan stenhårt. Är det meningen att den bara ska sitta så eller ska man slå fast den? Jag kan intest att den är konisk. Är det någon annan som upplevt samma problem?

Mvh
Daniel

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Kopplingar Zodiac Tri Expert passar dåligt.
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2018, 10:24:23:23 »
Jag har ingen klorinator och kan inget om Zodiac men det låter helt fel att kopplingar i plast passar dåligt. Slå inte för då kanske fel del spricker. Tag med delarna till närmsta poolbutik och prova deras kopplingar för att hitta något som passar utan våld.

Har du köpt i butik så ska dom kunna svara på frågor om montering och byta felaktiga delar. Har du köpt från Kina kan det också vara lönt att fråga och be om nya kopplingar men du vill antagligen inte vänta länge på leverans.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Magnusboman

SV: Kopplingar Zodiac Tri Expert passar dåligt.
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2018, 19:15:32:32 »
Mina passade bra, provade först och då fick jag inte på kopplingen på röret men sen när jag limmade så gick det bra.
Bottnade och blev tät.

Utloggad danielsvensk

SV: Kopplingar Zodiac Tri Expert passar dåligt.
« Svar #3 skrivet: juni 02, 2018, 00:28:49:49 »
Det stämmer att efter att limmet applicerats så gick det att trycka ihop kopplingarna rätt bra. De bottnade dock inte riktigt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan