Så vitt jag kan se från deras hemsida så har de ingen funktion för att jaga på medlemsföretag som inte sköter sig.
Det de erbjuder är väl främst utbildningar och kontaktvägar mellan myndigheter och branschen som helhet.
När det gäller reklamationer som inte får gehör borde det kanske ändå ha effekt att kontakta någon ur styrelsen, för att höra med dem om det är acceptabelt att vissa medlemmar inte hanterar leveranser och reklamationer på ett bra sätt.
När det gäller företag som misssköter sig så är det nog ofta så att uppstickare som växer fort inte alltid hinner med att agera på ett bra sätt mot kunderna, vare sig med leveranser eller med reklamationer, dessa uppstickare ses även ofta med "oblida" ögon på, av sedan länge etablerade aktörer, då de ofta tappar marknadsandelar när nya aktörer etablerar sig.
Aggresiv marknadsföring och låga priser brukar lätt kunna resultera i dålig kundsupport och brister i leveranser.
Att som kund handla det billigast möjliga ökar ofta risken för att drabbas av mindre seriösa aktörer.
Rätt väg att gå om man är missnöjd är:
Klaga till leverantören.
Om det inte hjälper, kontakta kommunens konsumentvägledare.
Om det inte hjälper, kontakta ARN
Om det inte hjälper, driv en civilrättslig process mot företaget.
Om det itne hjälper, eller inte känns värt pengarna/risken så är nog det bästa för själen att helt enkelt acceptera att man blivit blåst på pengarna och fortsätta leva livet på ett så positivt sätt som möjligt.