CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Städning av pool??  (läst 3187 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PoolHansson

Städning av pool??
« skrivet: juli 08, 2012, 14:56:55:55 »
Hej,

funderar på att köpa någon slags städkit till min pool. Det är inte kul att behöva städa nästan varje morgon bara för att kunna bada nu när vädret faktiskt blivit lite varmare.  <sol> <sol>
Vad rekommenderar poolforum?

Hur funkar dessa? Är det som en vanlig dammsugare eller kör den av sig själv? Någon som har erfarenhet?

Annars finns ju olika poolrobotar, bra mycket dyrare, men kanske värt det?? Bara slänga i dem på natten så är poolen ren.

Vill gärna ha synpunkter och tips!! O0 O0

Mvh
« Senast ändrad: juli 23, 2012, 08:05:58:58 av Rickard »

Poolgiganten

Utloggad Helene

SV: Städning av pool??
« Svar #1 skrivet: juli 08, 2012, 17:17:17:17 »
Jag hänger på denna tråd eftersom jag själv också kikar lite på olika dammsugare.

Vad sägs om denna?
https://www.rubinpool.se/automatisk-bottensug-rubin-2000-p-534-c-193.aspx

Hur fungerar dammsugare/robotar om man har små veck på linern? Har inte lyckats få helt slät botten  :( ?
Pool: Primastar 1,22 m x 5,5 m Ø. Uppvärmning: solfångare 12,5 m2 + poolvärmepump Brilix THP 55 Utedusch: Sunny 40

Utloggad walltorp

SV: Städning av pool??
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2012, 11:04:54:54 »
Hej,

Jag har J-F:s automatiska dammsugare som ganska lik den på Rubinpool. Jag tycker den fungerar bra, den går(hoppar) runt planlöst och efter nån timme eller två så är botten ren utan att jag gjort mer än att koppla in den.

Mvh Håkan

Utloggad DF

SV: Städning av pool??
« Svar #3 skrivet: juli 10, 2012, 11:24:43:43 »
Hej

Jag använder poolrobot Robo-Kleen, 5600 på folkpool. Den far runt på botten i två timmat, sedan är det skinande rent. Den samlar upp skräpet i en tygpåse som man tömmer och spolar ur. Jag är mycket nöjd, ytvattnet håller cirkulationen rent och botten roboten.

Mvh Daniel

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag