CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool-lampan från JF  (läst 2264 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad walltorp

Pool-lampan från JF
« skrivet: juni 24, 2012, 17:40:07:07 »
Hej,

Jag har precis fyllt min storpool och skulle montera pool-lampan. Men ringen som ska fästas på inloppet hamnar för långt ned för att passa. Har någon av er monterat denna lampa och har några tips?

Tack på förhand!

Mvh Håkan

Poolgiganten

Utloggad Hornpe

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Nyköping
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • JoF fritid storpool delux. Rund 4,5m nedsänkt.
    • Visa profil
SV: Pool-lampan från JF
« Svar #1 skrivet: juni 25, 2012, 14:25:42:42 »
Hej! Jag har precis monterat färdigt min JF pool med deras medföljande lampa. Jag hade också problem med ringen som skulle monteras runt inloppet. De gick nye att lösa på något bra sätt så jag hoppade över den helt och hållet. Det fungerar fint. Lampan är kanske lite mer uppåtvinklad än vad som vore perfekt men jag tror att det är ganska liten skillnad.
Sen tycker jag inte att lampan är optimal i styrka eller lins, men det är en annan sak.
Är det någon är inne som har någon annan belysning i sin JoF pool? Hur funkar det?
Det gäller att ALDRIG fega ur!

Utloggad walltorp

SV: Pool-lampan från JF
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2012, 07:35:40:40 »
Hej Hornpe!

Tack för ditt svar. Jag frågade JF igår och fick svaret att ringen inte behövs i Sverige (Förstod inte riktigt vad som menades med det men det är säkert konstiga regler i USA för att de inte ska bli stämda) och att det inte påverkar lampan att den flyter upp något.

mvh Håkan

Utloggad BOB

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Bohuslän
  • Antal inlägg: 20
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • J&F 7,6 *4,5,Hydro-Pro 10,Vortex 1
    • Visa profil
SV: Pool-lampan från JF
« Svar #3 skrivet: juni 26, 2012, 18:16:21:21 »
Min funkar,, andra året nu. Håller nog inte många år ser att det blir lite rost på insidan vid lamphållaren.
Jag har satt fast den vid inloppet med ringen  , passar fint.
« Senast ändrad: juni 26, 2012, 18:21:51:51 av BOB »
Poolägare 2011, inkl. 6000 trallskruvar,Luftvärmepump & dammsugare 2013

Utloggad walltorp

SV: Pool-lampan från JF
« Svar #4 skrivet: juni 26, 2012, 21:22:52:52 »
Hej Bob!

Tack för ditt svar!  Hur satte du den vid inlopet? Vid sidan av? Hur mycket? För jag fick den inte att passa alls. Men eftersom den levererades med så bör den ju passa på nåt sätt! Lite nyfiken är jag ju.  :-)

Mvh Håkan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag