Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Balboa-fontäner som aldrig slutar!  (läst 1364 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad blöträven

Balboa-fontäner som aldrig slutar!
« skrivet: juni 11, 2020, 18:55:47:47 »
Har precis installerat ett Swimspa, Landskap Askja från stonefactory. Allt ser bra ut förutom att de fyra fontänerna på kanterna sprutar konstant. Detta gör att om man sätter på locket så rinner det konstant ut vatten på sidorna.

https://photos.app.goo.gl/gzt5t1LYcBqo1JE99

Om jag stänger av uppvärmning så slutar efter ett tag cirkulationspumpen att gå, och då slutar också fontänerna. Men jag vill ju värma upp mitt spa?! Är det någon som har någon idé?
Menyn är en Balboa TP800 .



Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: Balboa-fontäner som aldrig slutar!
« Svar #1 skrivet: juni 11, 2020, 20:17:30:30 »
Vad säger stonefactory om problemet?
Du har ju garanti på badet och funkar det inte ens som det ska när du får det levererat så borde dom åtgärda det asap.

Utloggad blöträven

SV: Balboa-fontäner som aldrig slutar!
« Svar #2 skrivet: juni 11, 2020, 22:48:18:18 »
Vad säger stonefactory om problemet?
Du har ju garanti på badet och funkar det inte ens som det ska när du får det levererat så borde dom åtgärda det asap.
stonefactory.se svarar inte i telefon och inte heller på mail.

Utloggad Lassse

SV: Balboa-fontäner som aldrig slutar!
« Svar #3 skrivet: juni 12, 2020, 18:39:11:11 »
stonefactory.se svarar inte i telefon och inte heller på mail.

Tråkigt.... vart finns badet? Kanske någon kunnig i din närhet kan kolla på det.

Utloggad blöträven

SV: Balboa-fontäner som aldrig slutar!
« Svar #4 skrivet: juni 14, 2020, 08:58:44:44 »
Nu har stonefactory svarat. Det går inte att stänga av fontänerna eftersom dom är en del av cirkulationssystemet.
Jag avhjälpte problemet något genom att sätta en bit pvc-slang i fontänmunstyckena. Detta gör att vattnet sprutar ner i polen även när locket är på. Inte snyggt men funktionellt.
(Badet finns i skåne, om någon vill komma förbi)

Utloggad Lassse

SV: Balboa-fontäner som aldrig slutar!
« Svar #5 skrivet: juni 14, 2020, 09:55:34:34 »
Nu har stonefactory svarat. Det går inte att stänga av fontänerna eftersom dom är en del av cirkulationssystemet.
Jag avhjälpte problemet något genom att sätta en bit pvc-slang i fontänmunstyckena. Detta gör att vattnet sprutar ner i polen även när locket är på. Inte snyggt men funktionellt.
(Badet finns i skåne, om någon vill komma förbi)

Det svaret skulle jag inte nöjja mig med.
Låter helt otroligt om dom skulle bygga ett bad där vattnet sprutar ur badet när cirkuleringen går?

Tror mer på att fabriken i Kina har haft det stressigt och glömt vredet som ska stänga av dom.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag