VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 6961 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mikmar

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Täby/Stockholm
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
Poolrobot
« skrivet: augusti 14, 2008, 10:01:15:15 »
Hej, Vi har läst en hel del här inne om poolrobotar. Är det någon som har koll på vilka av dessa som också har "manuell" inställning, så att man endast kan ställa in ex. botten el. vattenlinjen utan att köra hela programmet??? I övrigt så ska vi självklart ha en som tar både botten och väggar. Folkpool har Indigo för 16900 kr, är det någon som har några andra förslag.
Tacksam för tips. Mycket städning just nu när det flyger ner mycket från träden. :D
Mikmar

Poolgiganten

Utloggad Janne

SV: Poolrobot
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2008, 10:12:06:06 »
Hej,

På ebay.de där finns billigare.
Men vilken man skall välja det vet jag inte.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2008, 23:15:22:22 »
Indigo fungerar bra, bortsett från att den saknar just manuella inställningsmöjligheter. Gå i så fall hellre då upp ett steg till Sweepy M3.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #3 skrivet: augusti 18, 2008, 10:19:38:38 »
Jag sökte på eBay USA före sommaren för att hitta något där, men lyckades inte hitta något. Är det någon som känner till om det går att hitta prisvärd robot på annat håll.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #4 skrivet: augusti 19, 2008, 08:00:43:43 »
Då börjar ju priset vara hufsat. Jag tycker att pris över 15 000 är blodigt för något som är relativt enkelt och snabbt fixat själv.

Skanelars: vad heter Din robot?
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad tobbe

SV: Poolrobot
« Svar #5 skrivet: augusti 26, 2008, 19:19:06:06 »

Kan rekommendera den här som jag köpte i somras på Ebay för motsvarade 5900 SEK + frakt.  O0




Fick köpa till en 220->110Volts omvandlare, sen var det bara att åka...

Fanns med fjärrkontroll också för någon tusenlapp extra. Skulle ha valt det om jag beställde idag.
Pool 8x4x1.70 gjuten i frigolitblock, bergvärme och saltvatten

Utloggad lugaid

SV: Poolrobot
« Svar #6 skrivet: augusti 26, 2008, 20:27:24:24 »
De sliter inte på linern om man kör en robot i en liner pool?

Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot
« Svar #7 skrivet: augusti 26, 2008, 20:41:33:33 »
Min Indigo har bara mjukt skumgummi som kommer i kontakt med linern. Vid vattenlinjen sker borstning, men jag tror inte att manuell borstning med svamp skulle vara skonsammare. Nackdelen är väl i så fall att den borstar hela vattenlinjen oavsett om behov finns eller ej.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #8 skrivet: augusti 27, 2008, 08:13:20:20 »
Jag vill ha en som endast går på botten för dammsugning. Vi har inga beläggningar i poolen så väggarna behöver inte städas. Vattenlinjen tar jag med borste.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad sollentunahuset

SV: Poolrobot
« Svar #9 skrivet: augusti 30, 2008, 11:26:49:49 »
Jag köpte en Dolphin från Astral (finns en annons på blocket här för er som vill se bild http://www.blocket.se/vi/17200891.htm?ca=11_s&last=1).

Fick den för 9000 kr på erbjudande från Hempool i Uppsala. Mycket bra pris tycker jag och den har verkligen höjt nöjesvärdet på vår ganska stora rektangulära markpool. Manuell städning nere på ett minimum.

Den stannar på botten och kravlar bara sin egen längd upp på väggen, men det räcker finfint för oss.

På minussidan kanske kan nämnas att den är känslig för luft som blivit kvar (eller som algerna släpper ifrån sig om det är för grönt). Sedan tycker jag den kör väldigt slumpmässigt och inte särskilt rakt. Men det är detaljer som kanske andra poolrobotar också lider av.

Rent blir det på ett 2-3 timmar och kul att titta på är det dessutom!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan