VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltak OCH poolcover?  (läst 2685 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lars11

Pooltak OCH poolcover?
« skrivet: januari 30, 2008, 11:32:05:05 »

Hej!

Jag ska låta bygga en friforms betongpool som jag tänker mig ha igång 10-12 mån om året.

Tänkte att det skulle gå bra med bara pooltak (ca: 2,30 högt) men nu säger min
potentiella leverantör att  jag definitivt ska ha ett cover också för att annars skulle för
mycket värme smita ut. Förutom en högre kostnad så tycker jag varken det är snyggt
eller praktiskt (om man snabbt vill kunna hoppa i) med covers.

Litar aldrig på försäljare när de vill sälja mer så jag undrar vad ni tycker om detta? :-\

Finns det någon annan lösning som t.e.x att försöka isolera pooltaket bättre?


MVH
Lars

Poolgiganten

Utloggad matz

SV: Pooltak OCH poolcover?
« Svar #1 skrivet: januari 30, 2008, 11:49:41:41 »
Svammel,ett modernt tak isolerar bättre..(det värmer ju också med solinstrålningen). Över huvud taget så tycker jag att den tekniska dokumentationen är dålig vad gäller beräkningar,kvalitetsäkring m.m är dåligt,det verkar inte finnas någon teknisk avdelning hos någon poolleverantör
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Pooltak OCH poolcover?
« Svar #2 skrivet: januari 30, 2008, 21:22:32:32 »
Jag har inte fäst mitt pooltak än så skarvarna är lite si och så. Men när jag hade 28-29 grader i julas så såg man hur ångan steg upp så fort du öppnade dörren. För att minimera förlusten så la jag över en presenning så att blåsten inte kom in framför allt. Inte så snyggt och hjälper nog inte så mycket när taket väl är på plats. Men nu var det bra.

Jag la in bubbel folie som ligger löst och det är ganska lätt att rulla undan till ena sidan eller låta ligga kvar om man bara vill ta ett snabb dopp. Det fungerade bra men hur mycket värme man sparar vet jag inte.

Taket är helt klart viktigast så börja med det och komplettera med bubbelplast om du tycker att du vill bättra på.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag