CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Läckage  (läst 911 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blas6

Läckage
« skrivet: juni 13, 2023, 15:43:34:34 »
Börjar med att säga att jag är helt grön på detta. Har köpt hus med pool och jag har noll erfarenhet. Har det här paketet och lite olika läckageproblem:

https://www.jf-fritid.se/storpool/storpool-5-5-m-rund-1.html


1. Det genomskinliga filter locket på cirkulationspumpen, finns det något trick att få det tätt? Har fått rensa det några fåtal gånger och det verkar alltid läcka från denna.

2. Packningen mellan ventilhus och filtret på sandfilret. Sett att JF säljer nya packningar så är väl bara att byta denna.

3. Vid utlopp från filtret så läcker det liksom från där kopplingen går in. Kan man skruva isär och testa gängtejp?

4. En trevägs(?) koppling läcker också. Jag fattar inte varför denna ens finns, varför har man inte bara kopplat ihop direkt? Sett att JF har sådana också men kostar 400kr. Kanske enklast och bara köpa en skarv?


Poolgiganten

Utloggad Blas6

SV: Läckage
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2023, 20:22:48:48 »
Jag ser att jf säljer oring till pumphuslocket. Min verkar sakna det helt så beställer en sådan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag