VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp med val av spabad  (läst 3467 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mucko

Hjälp med val av spabad
« skrivet: maj 25, 2020, 16:19:40:40 »
Är ute efter ett spabad med två liggplatser och har kikat på Viskan - Bokö alternativt Svenska pro - Floden. Båda ligger på ungefär samma prisnivå 88' respektive 99'.

Har försökt att hålla mig ifrån de billigaste samt dyraste alternativen för att på något sätt hoppas att man hamnar rätt kvalitétsmässigt. Tycker det är svårt att få grepp om hur de olika baden skiljer sig åt mer än rent kostnadsmässigt. Man vill ju att det ska vara lätt att få service när man behöver samt att grejerna gärna beräknas hålla rimligt länge.

Ser man på baden så har ju Svenska Pros Floden fler munstycken men man kanske inte skall stirra sig blind på?

Viskan har jag lyckats läsa mig till att många är nöjda med och känns som ett ganska tryggt val medans jag inte lyckats finna speciellt många omdömen om Svenska pros - Floden.

Vore super om någon som har erfarenhet från något av dessa två bad kunde ge lite feedback på hur ni har upplevt dom och om det är tumme upp eller ner.
Då vi är två nya spabadare så är vi lite osäkra på om vi kommer använda liggdelarna. Det verkar ju toppen och har siktat in oss på två för att slippa "bråka" om dom. Ni som har liggplatser tycker ni de är att föredra eller sitter man hellre i vanliga sitsarna, är det så kanske man skall satsa på en liggdel och få mer plats i karet.

Finns det något bättre alternativ som ni skulle rekommendera så tar jag gärna emot tips här!

Tack på förhand!
 

Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: Hjälp med val av spabad
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2020, 21:50:49:49 »
Ett svenskt bad eller ett kinabad.
Jag hade valt det svenska :)

Utloggad Mucko

SV: Hjälp med val av spabad
« Svar #2 skrivet: maj 26, 2020, 10:37:34:34 »
Det är väl lite så att det lutar åt Viskan med förhoppningen om att det skall vara ett tryggare val.

Är det någon som vet om det är stor skillnad på massagen mellan de två olika serierna "S" eller "V" som dom har?

Utloggad Telekiter

SV: Hjälp med val av spabad
« Svar #3 skrivet: maj 26, 2020, 13:10:42:42 »
Hejsan.

Vad gäller Viskanbaden så beror massagen främst på om du har en- eller två massagepumpar. Det finns två massagepumpar i några av Viskans s-klass (bl.a det du nämner). Jag hade tidigare ett Viskan Saltö (en pump) och nu har jag ett Viskan Björkö (två pumpar). Massagen går inte jämföra öht. Björkö ger faktiskt massage medans Saltön mer är lite "mysbubbel". På Saltö var man tvungen att stänga av alla massagemunstycken förutom just i det säte man satt i för att det skulle bli nått som kan liknas vid massage och även då inte alls lika bra som Björkö. Det gick ju, men i praktiken orkade man inte gör detta. Björkö har riktigt bra massage (jag har dock inte jämfört med nått annat spabad!!).

/Urban.

Utloggad Mucko

SV: Hjälp med val av spabad
« Svar #4 skrivet: maj 26, 2020, 15:02:57:57 »
Tack för bra info Urban!

Hade inte tänkt på detta med en eller två pumpar och att skillnaden kan vara så stor även inom samma tillverkare. Ska definitivt ta med mig det när vi bestämmer oss.

Börjar förstå varför man ibland läser råd om att provbada, men där känner jag att min gräns nog går. Skulle behöva en flaska flytande självförtroende om jag skulle våga mig på det...😀


Utloggad Puttaren

SV: Hjälp med val av spabad
« Svar #5 skrivet: juli 13, 2020, 19:47:16:16 »
Tack för bra info Urban!

Hade inte tänkt på detta med en eller två pumpar och att skillnaden kan vara så stor även inom samma tillverkare. Ska definitivt ta med mig det när vi bestämmer oss.

Börjar förstå varför man ibland läser råd om att provbada, men där känner jag att min gräns nog går. Skulle behöva en flaska flytande självförtroende om jag skulle våga mig på det...😀

Blev det något köp och isåfall vad? Pris? Erfarenheter?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag