CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Köpa spabad  (läst 26931 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas.M

  • Cyklist,Hobbyfotograf,golfspelare.
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hydropool Serenity SE5
    • Visa profil
SV: Köpa spabad
« Svar #60 skrivet: februari 25, 2017, 20:39:47:47 »
Underhållsfritt trä finns nog inte men det går att få fint igen.
Sju år gammalt Hydropool med en lätt slipning och lite olja på vart som nytt.
https://goo.gl/photos/XKa1R43dnT4EVR8c9
Nu är det tio år gammalt och jag har varit ägare i fem år och det jag har fått göra är byta lock,kuddar och knappdisplayen. Pumpar är original  O0
Kommer lätt att köpa kvalitetsbad när behövs igen.

Blev grymt bra med lite olja och sandpapper.Hur ofta gör behöver du olja in?

Poolgiganten

Utloggad anders1983

SV: Köpa spabad
« Svar #61 skrivet: februari 27, 2017, 00:26:28:28 »
Jag kollar också på swimspa, känns definitivt rätt för vårt klimat! Bra fler fördelar än swimspa! De som jag har tittat hos är folkpool, hydropool och master spa. Känns som dessa är eliten... fick ok service av folkpool men försökte bara sälja på mig pool och lyssnade inte riktigt på mina önskningar. Master spa har en värsting men ingen riktigt bra kontakt i Sverige... Hydropool har bra utställning och hade god kunskap om Swimspa, vad är era uppfattningar?

Utloggad Fredrik_O

SV: Köpa spabad
« Svar #62 skrivet: februari 28, 2017, 13:07:17:17 »
Nej,inte helt fel.
deras bad är ok ,men om man som sagt räknar lite baklänges så landar man på ett inköp på 1700 usd,och tillverkaren ska tjäna på det ,såg kanske 400 usd,även om det är billigt att tillverka i kina så kostar det ju något,och 400 usd borde det kosta med personal,lokaler mm och en liten förtjänst för ägaren av fabriken.
Då har du 1300 usd kvar ,det är ca 12.000:-
Och då ska det räcka till alla delar som badet är gjort av.
Och en gecko box med panel som dom numera använder kostar ca 3500 att köpa in för dom
8500 kvar
och det ska då räcka till allt annat , och det är inte mkt man får för 8500

Det är inte bara kvaliten som skiljer sig ,billiga bad är oftast mindre,runt 200cm,och det är för lite för att det ska kännas bra.
Massagen skiljer då premium tillverkarna har utarbetat jets placering och anpassat limdelar,slangar och antalet jets efter pumpar.
Men visst,är man bara ute efter varmt vatten att plaska i så...men då kan man ju likaväl köpa viskans runda utan jets.

Men visst ,det finns riktigt dåliga kina bad och det finns dom som är lite bättre(typ SBI) men det jag retar mig mest på med SBI är deras ,rent ut sagt, skitsnack när dom står och ljuger att baden tillverkas i Sverige,dom har gecko pumpar,mm mm
När en kille pekade på en av deras LX Kina pumpar ,där det tom står made in P.R.C , och sa att det där är j uen kina pum,då svarade säljaren att Lx licens tillverkar pumpar åt gecko!??!

Fast eg skulle man nog vara mer irriterad på köparna av baden som är så dåligt pålästa och sväljer allt säljarna säger med hull och hår.

Är Gecko nåt att ha då? Har jag rätt eller fel i att det är Balboa och Gecko som är dom två som är "dom stora".
Jag fick en rätt bra och ärlig genomgång av sbi:s bad när jag pratade med deras agent på Gothenburg horse show.
Vad är en normal driftstid på en jetpump över tid?

Utloggad Fredrik_O

SV: Köpa spabad
« Svar #63 skrivet: mars 01, 2017, 09:55:01:01 »
Jag har lyssnat på deras genomgång på mässor,och det låter bra....
Men mkt är påhittat.
Så visst,du kan ha fått bra genomgång,men hur mkt är ljug?
Vad sa dom tex om pumpar och jets?
Limdelar?
Dom brukar även trycka hårt på att det är Amerikansk acryl i deras bad.
Och det är det,men jämför finishen mot ett amerikanskt bad,dra med handen och känn.

Livslängd på jet pumpar beror på om det är en kombinerad cirk/massage eller ej.
En premium pump för endast massage håller oftast badets livslängd om man sköter ph/klor mm som man ska.

En LX eller DXD kina pump som bara sköter massagen håller oftast länge den med,men oftast är kapaciteten inte anpassad efter resten av badet.

Upplevde att du inte svarade på min fråga om Gecko riktigt ;) eller skall jag tolka ditt svar som att det är bra grejor?
Vilka är det som har stått på mässorna som du hört?
Är det SBI-själva eller är det via någon av deras "agenter"?
Var inne och kollade på ett amerikansktillverkat bad på skånska byggvaror med soft touch-kar. Det blev ju repigt bara man råkade dra lite med nageln på det. Tilltalade mig inte alls. Förvisso är det ju inte kategorin dyrare amerikansktillverkade spabad.

Utloggad Michelangelo

SV: Köpa spabad
« Svar #64 skrivet: juni 12, 2020, 17:28:52:52 »
Hej på er, behöver råd😰
Står o väljer mellan Badfabriken Supreme 5000 eller Svenska Bads Denver.
Någon som har erfarenhet av dessa båda kostar fullt ut runt 80000kr

/Michael

Utloggad TommyC

SV: Köpa spabad
« Svar #65 skrivet: juni 13, 2020, 11:49:05:05 »
Ja skulle följa råden från de som vet. johanmarsta tror jag vet vad han talar om.
https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11659.msg87839#msg87839
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

PSK76

  • Gäst
PSK76
SV: Köpa spabad
« Svar #66 skrivet: juli 20, 2020, 10:38:45:45 »
Hej på er, behöver råd😰
Står o väljer mellan Badfabriken Supreme 5000 eller Svenska Bads Denver.
Någon som har erfarenhet av dessa båda kostar fullt ut runt 80000kr

/Michael
Supreme 5000 för 80 000kr? Var hittar du det? Enligt hemsidan kostar den 129 900.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag