Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Skvättkant"???  (läst 3137 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vhchalle

"Skvättkant"???
« skrivet: juni 12, 2016, 15:47:08:08 »
Hej på er

Är sprillans ny här på forumet och hittar inte det jag försöker hitta hjälp runt!
Har en 4x8 som är nybyggd. Skall lägga en toppregel ovan på väggen som snap in listen skall sitta i. Ovan denna skall jag fästa en regel som jag vill ha en liten "skvättkant" på inne i poolen för att förhindra (lite iallafall) att vattnet slår upp på däcket.

Hur långt in skal denna kant gå, 5cm?

Tacksam för svar
//Charlie

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: "Skvättkant"???
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2016, 16:19:23:23 »
Valfritt!

Jag skulle köra på 3cm, 5 låter mycket.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Erica

SV: "Skvättkant"???
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2016, 10:06:36:36 »
Hur långt har du mellan sargkant och vattenytan ? Det måttet blir ju helt avgörande för hur mycket skvättskydd du behöver. Vi har en inomhuspool och vill inte ha ut en massa vatten på poolrumsgolvet varje gång som barn badar, därför ökade vi båda måtten. Poolytan ligger ca 20 cm under kanten och skvättskyddet sticker in ca 5 cm.

Utloggad Steinmeister

SV: "Skvättkant"???
« Svar #3 skrivet: juli 05, 2016, 13:08:41:41 »
Har liknande konstruktion. Kan det vara ellips?

Iaf som svar på din fråga. Valfritt. Jag har ca 7cm överhäng. Tycker det är ok både bomb och utseendemässigt.

Det jag defenetivt hade gjort annorlunda nu när jag monterat allt en gång är att jag hade monterat sargen med vagnsbult så den är lätt att ta loss. Nu måste jag montera ner trädäck mm om jag vill byta sarg eller liner. Nödlösningen är att köra tigersågen mellan snapinlistbrädan och sargen och på så sätt såga av alla skruvar som håller sargen.

Utloggad Stroker

SV: "Skvättkant"???
« Svar #4 skrivet: juli 09, 2016, 10:52:40:40 »
Desto mer kant desto bättre så klart men jag kör 4-5cm och har sparat enormt mycket vatten på detta.. Nääästan så till och med gubben dvs jag kan göra bomben haha.. Ungarna får bomba så mycket de vill numera.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan