CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad  (läst 8250 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad D.willman

Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« skrivet: juli 24, 2016, 09:27:02:02 »
Hej! Helt ny här... Köpte ett Vancouver Black Edition spabad som blev inkopplat 2dagar sen. Premiärbadet skedde igår morse helt utan problem, jag och barnen.
I går kväll var vi några fler, 4 vuxna och 2 barn, och då slocknade huset. Jordfelsbrytaren löste ut och efter det är det omöjligt att få igång den igen.
Hade en något hög vattennivå så när vi va några fler så rann det över när ungarna fipplade med bubblor å jets.
Har skruvat av serviceluckan men det ligger inget vatten där. Borde hur som helst tåla att det kommer vatten även på utsidan måste man tycka...
Den är installerad av behörig elektriker och går på 3fas...
Tacksam för svar

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #1 skrivet: juli 24, 2016, 12:11:23:23 »
Utlöser inte utan anledning. Var tacksam att den utlöser .någor fel finns troligtvis.
Kontaka butiken och använd garantin. Dvs felanmäl produkten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #2 skrivet: juli 25, 2016, 08:27:30:30 »
Oftast är det nog värmaren som spökar.
Prova ställa ned börvärdet för värmen så att den inte är aktiv och se om det hänger ihop, då vet du vad du skall säga till den som kommer och skall reparera.
Beroende på var jordfelet finns, och hur det är kopplat kan nog jordfelsbrytaren lösa ut om det är fel på värmaren även om den inte är "på", men det skulle i alla fall kunna ge en ledtråd.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad D.willman

SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #3 skrivet: juli 26, 2016, 09:08:06:06 »
Fel lokaliserat... Displayen är inte tät, kom in vatten mellan display och själva spat och droppade i en 12v omvandlare till slutsteget för audiosystemet. Kopplat ur den och kontaktat Återförsäljare... En annan sak är att displayen fått streck i sej, bifogar en bild...

Utloggad TheSwede

SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #4 skrivet: juli 29, 2016, 09:35:38:38 »
Ett tips är att lägga spat på en egen jordfelsbrytare så att det inte bryter huset. Kollade på mitt denver samma problem. Jag tättade å flyttade dosen.

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #5 skrivet: augusti 01, 2016, 11:46:01:01 »
Hur gjorde du? Lossade displayen och tätade med silikon?

Utloggad TheSwede

SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #6 skrivet: augusti 02, 2016, 16:50:38:38 »
La lite mjukfog underifrån. Men upptäckte i fredags att knappen till luften spruckit så dom ska komma å byta den. Men då blir det en riktig tätning med butyl tätning samma som man har till husvagnar.

Utloggad nyburjare

SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #7 skrivet: augusti 02, 2016, 22:14:15:15 »
Varför kräver du inte byte av hela displayn ? jag hade nog inte accepterat tätningsmassa i efterhand, en ny produkt skall vara helt 100.

Utloggad TheSwede

SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #8 skrivet: augusti 03, 2016, 09:16:33:33 »
Jo dom får byta hela displayen sen när dom byter vill jag vara med å kolla så det blir tätt.

Utloggad TheSwede

SV: Jordfelsbrytare löser ut direkt. Nytt spabad
« Svar #9 skrivet: augusti 03, 2016, 16:42:55:55 »
Det är ett Kina spa så lite fel å brister få man leva med. Jag betalade 49 000kr för ett dom 69 000kr vilket i sin tur har ett rekommenderat pris på 109 000kr  ;).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag