CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klor och Ph  (läst 12954 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Watch

SV: Klor och Ph
« Svar #10 skrivet: januari 12, 2016, 07:51:42:42 »
Hej.
Du har rätt, det stämmer att klorgranulatet försvinner som en avlöning men efter att jag skaffade en flytande termofilt så stannar kloret kvar betydligt längre. Direkt efter kloreringen ligger naturligtvis värdet betydligt över 2 ppm men efter ett dygn eller mer så har nivån stabiliserat sig runt 1-2 ppm. Tillsätter också klor efter varje bad.

Poolgiganten

Utloggad Spatoken

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hotspring Limelight Flair
    • Visa profil
SV: Klor och Ph
« Svar #11 skrivet: januari 14, 2016, 20:14:09:09 »
Smaug,

Vad menar du med att det inte finns klortabletter till spabad?

http://www.vattenbutiken.se/pool-och-spakemikalier/delphin-spa-spa/spa-quick-tabs-20g-1kg

Använder jag i kombo med termofilt och det blir grymt bra. Senast lämnade jag mitt bad i fyra veckor och vattnet var kristallklart när jag lyfte på filten.

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Klor och Ph
« Svar #12 skrivet: januari 15, 2016, 20:34:27:27 »
Smaug,

Vad menar du med att det inte finns klortabletter till spabad?

http://www.vattenbutiken.se/pool-och-spakemikalier/delphin-spa-spa/spa-quick-tabs-20g-1kg

Använder jag i kombo med termofilt och det blir grymt bra. Senast lämnade jag mitt bad i fyra veckor och vattnet var kristallklart när jag lyfte på filten.

Jo visst, snabblösliga tabletter finns ju. Dock ser jag ingen fördel med dessa jämfört med granulat. Jag åsyftade tabletter som man lägger i en flottör och fyller på med några veckors mellanrum.

För övrigt har jag också alltid kristallklart vatten, men jag måste hälla i Klor varannan dag om jag vill att värdet aldrig ska gå ner till noll. Klorar upp till 5-6 ppm, sen är värdet nere på 0-1 två dagar senare. Gissar att CYA kommer slå i taket rätt fort tyvärr.

Utloggad Gordon Liddy

  • I pool- och spabranchen
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Tyringe
  • Antal inlägg: 28
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
  • Pool jodå!
    • Visa profil
SV: Klor och Ph
« Svar #13 skrivet: januari 16, 2016, 14:08:44:44 »

Utloggad Spatoken

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hotspring Limelight Flair
    • Visa profil
SV: Klor och Ph
« Svar #14 skrivet: januari 17, 2016, 20:51:42:42 »
Hej igen,

Länkade fel produkt insåg jag nu.

Jag använder denna när jag ska vara borta ett par veckor (eller inte vet hur länge jag ska vara borta och inte vill vara tvingad att åka ut för att desinficera vattnet):

http://poolcare.se/sv/spacare-tab-twenty-klortabletter-20gr-spacare-tab-twenty-1kg

Tillsammans med doseringsflottör som jag lägger i filterhuset så den inte flyter runt i badet.

Funkar bra hittils.

Frågan är väl om locket tar stryk av denna behandling i längden? Är det någon som kört med detta ett tag och märkt att locket tar stryk?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag