VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: POOLLÄCKA!!!  (läst 10472 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
POOLLÄCKA!!!
« skrivet: maj 06, 2005, 20:13:01:01 »
Klantade till det lite och nu har skimmern (utloppet) frusit sönder för mig...

En fråga:

Är det någon som provat laga plasten?

I så fall med vad?

Jag funderar på Plastic padding glasfiberspackel, det borde väl fungera?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:POOLLÄCKA!!!
« Svar #1 skrivet: maj 07, 2005, 09:17:15:15 »
Hej. Min karl fråga om du hade fått en spricka eller om det har lossnat en bit? Han nämnde superlim eller att täta med silikon beroende på hur skadan har uppkommit och hur stor den är. Vi har tack och lov inte råkat ut för det än! Hoppas det löser sig.
Fia
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Re:POOLLÄCKA!!!
« Svar #2 skrivet: maj 07, 2005, 13:00:26:26 »
Isen har tryck loss botten i utloppet (halva) det är alltså en spricka som sträcker sig runt halva botten.

Jag har slipat, tvättat med förtunning och spacklat med glasfiberspackel. Plastic Padding.

Det härdar just nu, sen skall jag göra ett lager till. Kanske täcker jag med lite superepoxi sen.

Hör av mig med rapport om hur det går.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Re:POOLLÄCKA!!!
« Svar #3 skrivet: maj 08, 2005, 07:22:02:02 »
2 lager glasfiberspackel + 1 lager superepoxi = verkar hålla tätt, nu gäller det bara att se hur det håller i längden.  ;D
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Janne

Re:POOLLÄCKA!!!
« Svar #4 skrivet: maj 08, 2005, 16:01:35:35 »
Nästa gång tömmer du den, innan forsten?  ;)

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Re:POOLLÄCKA!!!
« Svar #5 skrivet: maj 09, 2005, 22:27:20:20 »
Nej, absolut inte, det är väl att garantera frysskador på stommen, här går tjälen ca 70 cm djupt, så att tömma poolen torde innebära intryckta poolväggar.

Felet jag gjorde nu var att jag la på pooltäckningen förra helgen, sen har det regnat hela veckan, det har lagt sig ca 10 cm vatten på pressenningen som tryckt ned istäcket i motsvarande gran. EDen is som sträckte sig in i utloppet, och ned till dess botten har fått ta hela lasten av vatten som låg ovanpå presseningen. Resultatet blev en uttryckt botten i ytvattenrenaren/utloppet.

Med facit i hand skall man antingen ha en pressening som släpper igenom regnvattnet eller täckplåtar så att det inte kan bli något tryck på isen.

Hade jag bara bemödat mig att blåsa upp min poolkudde hade det aldrig hänt, men man lär så länge man lever.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Janne

Re:POOLLÄCKA!!!
« Svar #6 skrivet: maj 11, 2005, 20:45:40:40 »
Nja jag menade inte poolen, utan skimmern.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Pool Doktorn

Re:POOLLÄCKA!!!
« Svar #7 skrivet: maj 11, 2005, 21:21:54:54 »
Om du ringer micke på Folkpool i Norrköping så har han ett speciell lagningsats till bräddavlopp i plast 011-101905

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan