VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?  (läst 5373 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alvar

Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?
« skrivet: februari 24, 2017, 07:55:09:09 »
Hoppas inte detta strider mot forumets regler men då får admin ta bort det.
Vi har offert på glasfiberpool från två leverantörer som jag har svårt att hitta omdömen kring när det gäller både service och kvalité på poolerna.
Den ena är LJ Tunnan i Motala och den andra är Quality pool & spa i Mölndal.
Finns några erfarenheter här?
Stort tack.
Alvar

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2017, 17:39:17:17 »
Flera här har skrivit om riskerna med att köpa en så dyr och komplicerad produkt som en komplett balja från en liten leverantör. Använd gärna sökfunktionen och läs igenom de inläggen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Alvar

SV: Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2017, 23:12:43:43 »
Jag har läst "allt" tror jag. Nu blir det nog ingen av dessa två ändå, försökte radera inlägget men lyckades inte. Vad är en "liten" leverantör i denna bransch? Jag har gått väldigt djupt och har rätt bra koll på var poolerna produceras men är inte säker på vilket utförande respektive leverantör säljer. Intressant för mig är speciellt hur leverantörerna agerar vid behov av hjälp eller reklamation på något efter köp.

Utloggad TommyC

SV: Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?
« Svar #3 skrivet: februari 25, 2017, 13:31:12:12 »
Det finns bara små leverantörer i poolbranchen i Sverige. Folkpool är störst med ca 40 anställda centralt och 250 Msek i omsättning. Du handlar dock av en återförsäljare med några få anställda. Folkpool centralt har alltid (d v s så länge som jag har hängt här) varit ointresserade av att hjälpa till när kunder haft problem med återförsäljare. Det finns en hel del sådana historier här bl a med plasttrappor som drabbats av ”böldpest”.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?
« Svar #4 skrivet: februari 27, 2017, 07:56:42:42 »
Jaco-poolen har precis börjat annonsera i forumet, och när jag kollade in deras hemsida i samband med att jag gjorde annonsen så verkar de ju satsa på kvalitet när det gäller materialvalen (använder vinylester istället för polyester).
Tycker också att utseendet ser spännande ut, känns som nåt nytt.
Och att de fraktas enklare är ju en stor fördel.
Men de är ju också små aktörer.
http://www.jacopoolen.se/jacopoolen/


Vi har en ägare av en glasfiberpool i byn, har kollat på den några gånger de senaste åren, och jag tycker den ser väldigt fin ut. Säljs av bland annat Norrland SPA. http://norrlandspas.se/pooler/

Jag tycker trots allt att det skrivs rätt lite om folk som har problem med pooler av komposit, mer trappor då?

Fördelarna är ju att de går fort att montera, har inbyggda trappor och avsatser som gör dem väldigt praktiska, och att de är lätta att hålla ren, så tycker jag det verkar i alla fall.  <dontkn>

Försökte kolla på Folkpool men deras hemsida håller tydligen på att uppdateras.

Även Nordiska kvalitetspooler finns ju, de säljer amerikanska pooler som funnits på marknaden länge, och med 25 års garanti: https://www.nordiskakvalitetspooler.com/sanjuanglasfiberpooler/
« Senast ändrad: februari 27, 2017, 08:01:38:38 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Alvar

SV: Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?
« Svar #5 skrivet: februari 27, 2017, 12:24:34:34 »
Jaco fick vi offert ifrån och den blev lite för kostsam. Vi hade bestämt oss för magisk pool i Bålsta men när vi kom dit såg vi deras variant av gjuten pool så nu ligger plasten nere ett tag i väntan på utvärdering av detta.

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Behöver hjälp. Val av leverantör för glasfiberpool?
« Svar #6 skrivet: mars 09, 2017, 17:50:26:26 »
Hoppas inte detta strider mot forumets regler men då får admin ta bort det.
Vi har offert på glasfiberpool från två leverantörer som jag har svårt att hitta omdömen kring när det gäller både service och kvalité på poolerna.
Den ena är LJ Tunnan i Motala och den andra är Quality pool & spa i Mölndal.
Finns några erfarenheter här?
Stort tack.
Alvar

Hej,

Vill du slippa ha böldpest så rekommenderar vi Thermoplast (PP) Pool som också levereras som en hel balja.
« Senast ändrad: mars 10, 2017, 07:04:24:24 av Rickard »
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan