CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Brilix 10 kW med havererad styrning HJÄLP!!!  (läst 1779 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Benny Andersson

Brilix 10 kW med havererad styrning HJÄLP!!!
« skrivet: juni 23, 2011, 22:14:28:28 »
Halloj!
Har en 1 år gammal Brillix 10 kW are.
Pumpen har funkat mer eller mindre klanderfritt men för ca 2 veckor sedan slutade kontrollen att funka som den skulle, eller rättare, knapparna funkade inte.
Endast 1 av knapparna funkar nu och styrningen har hoppat in i kylningsläge, så det enda jag kan göra är att höja kyl tempen,  då det är menyn jag kommer in i direkt när jag slår på strömmen, sedan kan jag inte göra något mer då det som sagt bara är en knapp som funkar.

Har rapporterat felet till leverantören och dom har beställt en ny styrning, MEN midsommar i morgon och planerat bad på kvällen för folket, tacksam för tips, går det att fulstarta på något vis eller har någon annan klarat att fixa något liknande?
Vill inte sabba garantin, men i övrigt är jag öppen för förslag!
 

Poolgiganten

Utloggad droppen

SV: Brilix 10 kW med havererad styrning HJÄLP!!!
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2011, 17:05:04:04 »
Råkat ut för precis samma sak med vår Brillix. Beställde ny kontrollpanel i början av Juni från Rubinpool, det har fortfarande inte kommit så det blev inget midsommarbad. Enligt Rubinpool finns det inget sätt att "fulstarta" pumpen på.


Utloggad droppen

SV: Brilix 10 kW med havererad styrning HJÄLP!!!
« Svar #2 skrivet: juli 02, 2011, 14:40:45:45 »
Efter att först fått fel panel har jag nu fått rätt och äntligen fungerar allt till poolen som det skall. Alla parametrar i pumpen stod på 0 så jag ställa in alla inställningar till vad manualen anger som fabriksinställningar.

Utloggad Erica

SV: Brilix 10 kW med havererad styrning HJÄLP!!!
« Svar #3 skrivet: juli 02, 2011, 16:37:27:27 »
Att höja kylningstemperaturen ger ingen värme om aggregatet står i kylningsläge. Kan man inte få ur det ur kylningsläget återstår bara att stänga av det tills man fått fixat felet. När man häker kylningstemperaturen så kommer annars aggregatet ändå att stoppa sig självt så länge som den inställda temperaturen ligger över pooltemperaturen. Riktningen på hur värmeenergin transporteras påverkas inte av temperaturinställningarna utan endast av om aggregatet går i kyl- eller värmeläge. Kylläge för pooler är ju inte precis vanligt att använda i Sverige...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag