VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Viva spa eller Comfort Garden någon?  (läst 12718 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zessan

  • Gäst
Zessan
Viva spa eller Comfort Garden någon?
« skrivet: september 18, 2017, 18:24:41:41 »
Är nyfiken på om det någon som har ett spa från budgeten varianterna  viva spa eller Comfort Garden?"kina spa" men ändå med ett amerikanskt värmesystem.  :)
 Vill höra vad ni tycker och hur länge ni har haft det? Vill bara höra från er som har egna erfarenheter 😊

Tack för svar 😊


Poolgiganten

Utloggad rojjter

SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #1 skrivet: september 27, 2017, 01:40:27:27 »
Det är både sant och falskt med att det är amerikanskt system, från början är det amerikanskt ja. Men sedan en bit tillbaka så är det sålt till kineserna och därav tillverkas även där nu för tiden. Sen vågar jag inte säga vart de "monteras", men tillverkningen sker i kina. Dvs är det lika amerikanskt som att Viskan är svenska spabad.

Jag skulle säga kör på ett Neptun Famliy spa, grymt spa runt 50k klassen. Baddjupet är riktigt bra tillskillnad från många andra budget. Sen har ju neptun funnits i typ 25 år så man vet ju att de är seriösa.

Utloggad johanmarsta

SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #2 skrivet: september 28, 2017, 20:56:02:02 »
Sen har ju neptun funnits i typ 25 år så man vet ju att de är seriösa.

Förutom att deras representant ( Magnus Tholen) står på mässor runt om i sverige och ljuger folk rätt upp i ansiktet och blåser folk på löpande band och ändå kan sova gott om nätterna.

Utloggad Sonny.L

SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #3 skrivet: september 29, 2017, 19:34:14:14 »
Köpte ett viva idun för några veckor sedan och måste säga att vi är riktigt nöjda! Jag har dock kasserat balboa systemet och kör med trådlösa brytare och styr allt med telefon/surfplatta. Så styrsystemet kan jag inte uttala mig om  8)

Zessan

  • Gäst
Zessan
SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #4 skrivet: oktober 05, 2017, 17:44:44:44 »
Köpte ett viva idun för några veckor sedan och måste säga att vi är riktigt nöjda! Jag har dock kasserat balboa systemet och kör med trådlösa brytare och styr allt med telefon/surfplatta. Så styrsystemet kan jag inte uttala mig om  8)

Det blev ett idun här också och det jag först märkte av, var att det är en markant skillnad när det gäller ljudet!!! Det är mycket tystare en min svärmors (som kostar 180k.) Och massagen är inte dålig den heller.  Perfekt för vår familj  :D

Vi får hoppas att det kommer hålla, och att den håller  värmen till vintern O0
 Elektrikern som fixade elen till badet sa att han hört flera stycken som varit nöjda med spa från Bauhaus.  Så du tror vi på det   ;D
Även om det är från Kina! Finns mycket bra därifrån också. <love>


Utloggad johanmarsta

SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #5 skrivet: oktober 05, 2017, 19:50:51:51 »
Det blev ett idun här också och det jag först märkte av, var att det är en markant skillnad när det gäller ljudet!!! Det är mycket tystare en min svärmors (som kostar 180k.) Och massagen är inte dålig den heller.  Perfekt för vår familj  :D

Vi får hoppas att det kommer hålla, och att den håller  värmen till vintern O0
 Elektrikern som fixade elen till badet sa att han hört flera stycken som varit nöjda med spa från Bauhaus.  Så du tror vi på det   ;D
Även om det är från Kina! Finns mycket bra därifrån också. <love>

Du kan inte på allvar tro att ett litet bad som idun är kan jämföras med ett bad för 180.000?
Vad har din svärmor för bad?

Gäst

  • Gäst
Gäst
SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #6 skrivet: oktober 08, 2017, 09:00:51:51 »
Sitter i ungefär samma situation vi har kollat på ett neptun la costa duo, men är rädd för att vi lite köper grisen i säcken? Är ni som har neptun nöjda? Hur är ljudnivån? Kvaliten? Det ligger ju trots allt på över 100 000kr. Tacksam för all info!!

Utloggad johanmarsta

SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #7 skrivet: oktober 10, 2017, 21:09:57:57 »
Sitter i ungefär samma situation vi har kollat på ett neptun la costa duo, men är rädd för att vi lite köper grisen i säcken? Är ni som har neptun nöjda? Hur är ljudnivån? Kvaliten? Det ligger ju trots allt på över 100 000kr. Tacksam för all info!!

Ja du.....ett Kina bad för 108.000 , det behövs inte mkt studieskulder för att räkna ut om det är en bra eller dålig affär....
« Senast ändrad: oktober 10, 2017, 21:13:24:24 av johanmarsta »

Zessan

  • Gäst
Zessan
SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #8 skrivet: oktober 11, 2017, 16:32:43:43 »
Du kan inte på allvar tro att ett litet bad som idun är kan jämföras med ett bad för 180.000?
Vad har din svärmor för bad?
Haha nää Johan.! Det är inte det jag säger men det kan vara så att det faktiskt räcker för oss :o
Min svärmor har från svenska bad och vi har badat idet 10000 gånger.
Haha Än så länge är allt klockrent  >rulla<

Utloggad johanmarsta

SV: Viva spa eller Comfort Garden någon?
« Svar #9 skrivet: oktober 13, 2017, 10:34:58:58 »
Svenska bad har inga bad för 180.000 ?
Det är kinabad.....
Eller har hon ett villeroy?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan