VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Budgetbad?!  (läst 13695 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AndersSpabad

Budgetbad?!
« skrivet: juni 02, 2017, 14:25:09:09 »
Hej!

Någon som har erfarenhet av följande spabad eller märken, och kanske vet vad det är för komponenter inuti? Jag gissar att en del kallar det "kinabad", men jag kan inget om detta så jag blir nyfiken på vad som skiljer baden åt. Kan tänka mig att kvalitén skiljer även i "kinabaden"..

Swebad (Diamant V2) tex har funnits några år i sverige verkar det som, och dom har reservdelar på hemsidan, medans jag inte han hitta någon feedback eller historik på Bygghemmas "Landskap (Hekla)"  eller Trademax "Comfort Garden (Jupiter)"

https://www.trademax.se/pool-spa/spabad/utespa/spabad-jupiter-66-jets-6-personer-p92231

https://www.bygghemma.se/tradgard-och-utemiljo/utomhusbad/spabad/utespa/spabad-landskap-hekla/p-733494

http://www.swebad.se/produkt/diamant/

Finns det någon därute som kan mer om vad som finns under skalen på dessa? Eller rent av någon som köpt och kan dela med sig av lite erfarenheter?

/ Anders

Poolgiganten

Utloggad Pooltjejen

SV: Budgetbad?!
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2017, 19:08:32:32 »
Hej
Pratade med personal på TradeMax idag och enligt dem finns det reservdelar. Hoppas att man kan gå in och beställa där. Är också intresserad av samma sak som du, så jag följer :)-

Utloggad TheSwede

SV: Budgetbad?!
« Svar #2 skrivet: juni 20, 2017, 21:09:58:58 »

Utloggad nijo2

SV: Budgetbad?!
« Svar #3 skrivet: juli 19, 2017, 17:40:09:09 »
Inte egen personal ,inhyrda service firmor,tex den i arboga som en annan kina försäljare använder som eg servar el rullstolar.
Inte helt sant. Dom har åtminstone två egna tekniker.

Utloggad nijo2

SV: Budgetbad?!
« Svar #4 skrivet: juli 20, 2017, 12:23:37:37 »
Då har dom börjat anställa.
Sista mässan dom var på som jag såg dom ( älvsjö i våras) sa dom att dom inte hade egna utan hyrde in vid behov.
Dom har tydligen haft svårt att hitta någon runt Umeå,där står en hög bad med problem,kanske något du vet mer om ?


Eidt:
Eller menar du att SBIs återförsäljare har tekniker anställda?
SBI har två men dom åker nog bara på södra Sveige. Ang ÅF så när vi för 2-3 år sedan letade bad var vi Hässleholm och tittade på Arctic och säljaren hade inte mkt gott att säga om Kinabad men nu när jag besöker dom så är man även ÅF för SBI ;)

Utloggad TheSwede

SV: Budgetbad?!
« Svar #5 skrivet: juli 27, 2017, 23:57:01:01 »
Snälla Märsta sluta skriv massa saker du inte har en aning om. Dom har två tekniker med bilar det står svenskabadrumsinrednigar. Fan du kan inte släppa detta med Kina bad eller. Den som är värst med å fara med osanning lögner är ju du å din premium propaganda.

Utloggad TheSwede

SV: Budgetbad?!
« Svar #6 skrivet: juli 28, 2017, 13:59:39:39 »
Att du bryr dig om dessa Kina bad är för mig en gåta. Låt oss Kina fanboys ha vårt skräp. Jag sitter inte å spyr galla över premium bad så fort det kommer upp en tråd där någon har problem.  Forum har man för att hjälpa varandra oavsett vad man har för bad.

Utloggad johanmarsta

SV: Budgetbad?!
« Svar #7 skrivet: augusti 10, 2017, 10:01:16:16 »
Snälla Märsta sluta skriv massa saker du inte har en aning om. Dom har två tekniker med bilar det står svenskabadrumsinrednigar. Fan du kan inte släppa detta med Kina bad eller. Den som är värst med å fara med osanning lögner är ju du å din premium propaganda.

Vart har jag farit med osanning ang premiumbad ??

Utloggad desdemona

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Budgetbad?!
« Svar #8 skrivet: augusti 12, 2017, 03:53:01:01 »
 :)
Där det finns en vilja finns det ett sätt

Utloggad desdemona

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Budgetbad?!
« Svar #9 skrivet: augusti 12, 2017, 03:54:04:04 »
WOO, AMAZING O0
Där det finns en vilja finns det ett sätt

Utloggad AndersSpabad

SV: Budgetbad?!
« Svar #10 skrivet: oktober 19, 2017, 17:38:18:18 »
Hej, oj verkar inte som om jag får avisering när det skrivs i ämnet! Frågan är om jag hinner med ett spabad nu innan vintern men då hinner jag bygga på mig lite mer info.
Jag är helt på det klara med att man oftast får vad man betalar för. Men samtidigt är det lite frustrerande att man betalar minst 70 lax för Hydropools billigaste spabad och det tycker jag är för litet, medans Trademax säljer ett som heter jupiter med 2 liggplatser, bättre djup osv osv för 50 lax. Jag tror mig inte behöva massa lull-lull utan vill kanske hellre att det levererar stabil värme och att hela familjen får plats.

Men hade varit väldigt intressant att höra vad folk har för erfarenheter av Trademax spabad och vad som finns i dom, hur mkt som är kvalitets komponenter kontra sämre kvalitet, vilken support/garanti/service man får om något pajjar.

Kort och gott vad finns att säga om Trademax och deras spabad.

Utloggad TheSwede

SV: Budgetbad?!
« Svar #11 skrivet: oktober 20, 2017, 03:53:56:56 »
Sök på forumet Ang trsdmax. Rekommendera att du köper av någon fysisk butik som man kan gå in till.

Utloggad AndersSpabad

SV: Budgetbad?!
« Svar #12 skrivet: oktober 20, 2017, 08:21:18:18 »
Sök på forumet Ang trsdmax. Rekommendera att du köper av någon fysisk butik som man kan gå in till.

TheSwede det har jag gjort och hittar ingen av den information som jag letar efter...

Utloggad TheSwede

SV: Budgetbad?!
« Svar #13 skrivet: oktober 23, 2017, 17:53:50:50 »
Måste det vara två liggplatser. Finns viskan spa på blocket för bra pengar varav ett av dom har två liggplatser. Har själv ett bad med två liggplatser å skulle inte kunna tänka mig ha en. Men smaken är som baken.

Utloggad AndersSpabad

SV: Budgetbad?!
« Svar #14 skrivet: oktober 26, 2017, 13:24:50:50 »
Måste det vara två liggplatser. Finns viskan spa på blocket för bra pengar varav ett av dom har två liggplatser. Har själv ett bad med två liggplatser å skulle inte kunna tänka mig ha en. Men smaken är som baken.

Nej det måste inte vara två liggplatser men det vore najs. Priset på Trademax Jupiter lockar liksom storleken. Men kanske skulle kunna tänka mig att köpa ett bad med en liggplats från tex folkpool eller viskan som kostar max 75, men dom är oftast mindre och med typ en pump osv..(eller...?) Så det hade varit kul att få mer info om vad som finns innanför skalet på Trademax "comfort garden" serien. Men som sagt inte låst till dom utan förslag mottages tacksamt ;-)

Att köpa ett spabad begagnat på blocket är jag inne så jättesugen på som det känns nu..

Utloggad H Hedning

SV: Budgetbad?!
« Svar #15 skrivet: maj 10, 2018, 10:01:46:46 »
2 liggplatser så är ett Vancouver från SBI perfekt. Ca 70-80 000:- för det.

Varning! Passa er för Trademax/Chilli (samma ägare) det är riktiga skojare! Köpt utomhus möbler som kom transportskadat 4 ggr för dom inte kunde packa grejorna ordentligt. Resultatmässigt så har dessa företag otroligt dålig ekonomi och det är helt omöjligt att få prata med någon på deras rekl avd. Går bara få tag på dom via mail.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan