VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Följ ett Spa renovering  (läst 9107 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RikardEks

SV: Följ ett Spa renovering
« Svar #10 skrivet: mars 10, 2016, 18:38:28:28 »
kommit lite längre.

Fått ihop locket så pass att jag har kunnat prov använda det. Överlag så blev det bra. 2 st bakläxor.

1. Jag bytte tejp på ena halvan av locket. Där använde jag en ålderbeständig tejp från jemofix. Det verkar som att denna inte kommer fungera alls. Verkar inte gilla fukt eller klor gaser. Den från byggmax ser helt oberrörd ut och är ett mycket bättre val. Kostade dock 129kr för 25 meter.

2. stål reglarna har jag skurit ur lite för dåligt i så de bygger ungerär 5mm per sida vilket då gör 1cm totalt, detta stör passformen och måste lösas.

Jag har beställt hem 3 olika tygprover som ska vara för utomhusbruk. Ev klä in locket med någon av dessa. återstår att se.

Igår byggde jag nya sidor runt om av råspånt. dessa ska slipas släta och målas svarta. Några dagars jobb kvar på detta.

Har haft problem med att säkringen på huvudskåpet går när jag lagar mat och värmaren på spat går samtidigt. Bytte fas på värmaren, nu går den på L2 istället och Cirkulationen på L1. Innan var det tvärtom. Körde spis ugn diskmaskin vattenkokare och lmapor samtidigt som spat. Nu verkar det fungera utan att det stör.

Allt för idag

Poolgiganten

Utloggad Engans

SV: Följ ett Spa renovering
« Svar #11 skrivet: mars 11, 2016, 08:27:27:27 »
detta är riktigt trevligt att läsa om. och följa utvecklingen.

Utloggad RikardEks

SV: Följ ett Spa renovering
« Svar #12 skrivet: mars 15, 2016, 07:20:08:08 »
Tackar Engans O0

Jag har kört fast lite på locket. Jag skulle vilja fuktspärra locket på ett bra sätt. Tänker i banor som krympfolie/sträckplast. Eller om det funkar med vanligt tätskikt som är till badrum och bara rolla direkt på cellplasten, plast i dip kanske. Det är så irriterande att jag måste ha dessa urtagningar i locket för att få plats med nackstöden, de som ställer till allting. Fick hem 3 st tygprover igår. Vet inte riktigt om jag gillade nån utav dom. En ompis skulle höra sig för om det inte går att skaka fram lite venyl lite billigt.

Innan jag startade denna tråden så byttes en hel del munstycken, jettar filter och annat. Detta fick jag hjälp med av en chines som jag hittils har handlat alla reservdelar av. Gick igenom hans sida för att se om han hade huvudkuddar till mitt spa. Tyvärr inte. Skickade lite bilder till honom och han hittade fabriken som kan tillverka dom. Jätte billigt blev det inte men jag har inte så mycket val 100usd för 4st.

Efter Helgen tömmer jag ur spat och vänder upp och ner på hela härligheten och börjar på isoleringen av botten och sidor. Känns som jag har en ganska klar bild hur detta ska sluta. Bara locket som irriterar mig

Utloggad Engans

SV: Följ ett Spa renovering
« Svar #13 skrivet: mars 15, 2016, 22:34:04:04 »
hoppas du kommer på nån bra fuktspärr lösning.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Följ ett Spa renovering
« Svar #14 skrivet: mars 19, 2016, 13:06:54:54 »
xps cellplasten är sjukt fuktbeständig, mina har inte dragit åt sig nå vatten typ på hela vintern fast som flyter på ytan.
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan