VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Projekt att bygga en egen rund träpool.  (läst 8058 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joyride

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #10 skrivet: juni 05, 2021, 22:04:31:31 »
Jäklar vilket slit! Bor själv på vad som ska ha varit gammal åkermark, inga sådana bumlingar som hos dig men det har varit ett slit ändå!

Poolgiganten

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #11 skrivet: juni 06, 2021, 11:29:22:22 »
Ja du det har blivit en och annan svordom över stenarna men som väl är dränerar det duktigt bra. Man får vara glad för det lilla 😁. Men nu så är botten klar så idag blir det några timmar i fabriken. Tar ca 4 min per bit med plockning o 54 ska köras.

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #12 skrivet: juni 08, 2021, 06:10:17:17 »
Sådär nu var stommen eller rättare sagt regelverket ihopsatt. Fast man blir ju jäkligt sur när man beställer 50m stålwire och får levererat 47,5m... Kapade 2 bitar på 16m vilket behövs runt. Och sen när man rullar ut den sista så är den en halv meter för kort... Ska ringa till leverantören o se hur vi löser detta....

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #13 skrivet: juni 12, 2021, 19:22:27:27 »
Varit en bra vecka. Monterat alla skivorna, skimmer, inlopp, belysning, monterat matta på hela stommen, fått i linern och nu börjat fylla på med vatten 😁

Utloggad Persmul

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #14 skrivet: juni 12, 2021, 19:50:02:02 »
Vad använder du för skivor?

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #15 skrivet: juni 12, 2021, 20:32:39:39 »
10mm wbp limmade furu plywood som jag behandlat.

Utloggad joyride

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #16 skrivet: juni 14, 2021, 22:22:37:37 »
”Varit en bra vecka”? Ja det vill jag lova! Snyggt jobbat!

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #17 skrivet: juni 21, 2021, 20:45:42:42 »
En vecka till har gått lite drygt och det har varit varmt utav bara h....e här men nu är det fullt med vatten pH o klor ligger där det ska fått i nästan all singel runt om poolen och börjat bygga omfattningen blir ju bara 158 bitar som ska kilas.. 😀 När jag monterat stegen så tog det typ 2 minuter så var hela familjen i och prov badade.

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #18 skrivet: juni 25, 2021, 12:47:11:11 »
Härligt midsommarväder. Kommit 40mm regn inatt så jag passade på att dammsuga o backspola filtret. Blev givetvis ett bad med. Poolen håller 23 grader o 18 i luften så det var nice. Fick solfjädergolvet klart igårkväll. Bara sidorna kvar så nu är det dags att beställa pooltäcke.

En liten kul grej. Beställde pump och filter från Tyskland kl 9 på onsdagen. På fredag lunch finns paketet att hämta ut hos ombudet. 160:- frakt. Prisvärt o ultrasnabbt.
Beställde en håv hos en svensk firma i Borås fredag förra veckan som dom skulle ha i lager enligt deras webbshop. Hade inte hört något så på tisdagen mailar jag o frågar vad som hänt och den skulle skickas senast onsdag. Ok tänkte jag men ringde i går torsdag och den var nu packad och klar för upphämtning. Då frågade jag varför det skulle ta en hel vecka o hämta håvjäveln på lagret lägga i en kartong skriva ut en fraktsedel o få iväg den? Jag ber om ursäkt är allt människan får ur sig. Är det konstigt att man handlar så mycket man kan utomlands då????

Trevlig midsommar på er!

Utloggad Basic

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #19 skrivet: juni 27, 2021, 23:13:51:51 »
Härligt midsommarväder. Kommit 40mm regn inatt så jag passade på att dammsuga o backspola filtret. Blev givetvis ett bad med. Poolen håller 23 grader o 18 i luften så det var nice. Fick solfjädergolvet klart igårkväll. Bara sidorna kvar så nu är det dags att beställa pooltäcke.

En liten kul grej. Beställde pump och filter från Tyskland kl 9 på onsdagen. På fredag lunch finns paketet att hämta ut hos ombudet. 160:- frakt. Prisvärt o ultrasnabbt.
Beställde en håv hos en svensk firma i Borås fredag förra veckan som dom skulle ha i lager enligt deras webbshop. Hade inte hört något så på tisdagen mailar jag o frågar vad som hänt och den skulle skickas senast onsdag. Ok tänkte jag men ringde i går torsdag och den var nu packad och klar för upphämtning. Då frågade jag varför det skulle ta en hel vecka o hämta håvjäveln på lagret lägga i en kartong skriva ut en fraktsedel o få iväg den? Jag ber om ursäkt är allt människan får ur sig. Är det konstigt att man handlar så mycket man kan utomlands då????

Trevlig midsommar på er!

Mycket snygg inramning.
Hur är trallen på ovansidan kapad?
Vilka vinklar och mått har du?

Kommer snart ha en liknande inramning att göra som jag har lite olika alternativ på.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan