Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilket spa  (läst 3343 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Norrland68

Vilket spa
« skrivet: april 22, 2019, 08:26:12:12 »
Hej
Jag står och skall investera i ett spa max ca100.000kr
Man känner sig en aning vilse spa djungeln.
Spa bör klara en kall norrländsk vinter.
Vill ha helst 2 ligg & 3/4 sittplatser.

Tittat just nu på caldera Spa / American Whirlpool/ Villeroy & Bosch / Novitek / Swebad.

Finns det någon som har erfarenhet av dessa märken.
Eller kom gärna med andra tips

En annan undran jag har
Vad är att föredra UV eller Ozon rening

Poolgiganten

Utloggad Magnum500

SV: Vilket spa
« Svar #1 skrivet: maj 02, 2019, 14:59:59:59 »
Hej.
Av de du nämner har jag en i min släkt samt en vän som bägge har köpt var sitt Villeroy & Bosch för rätt många år sedan (tror det var K-rauta som sålde dessa då) och bägge är väldigt nöjda med dessa bad. De har fungerat klanderfritt i många år så de verkar hålla hög standard. De andra namnen du nämner känner jag inte till.  Men t.ex Hot Spring och Hydropool gör också väldigt bra bad, så värt att lägga till lite i pengar för att få något som fungerar.

En avrådan finns dock, detta av egen erfarnehet, att köpa Denforms produkter (säljs av Bauhaus under namnet Camargue) som verkar ha en usel kvalitet och när man behöver hjälp så finns absolut ingen vilja till detta från något håll,
så glöm dem   

Utloggad Telekiter

SV: Vilket spa
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2019, 08:39:50:50 »
Hej.
Jag bor i Sundsvall (tveksamt om det kvalar in som "Norrland" då jag är från Norrbotten  ::) ) och har ett spabad från Viskan Spa, närmare bestämt ett Viskan Björkö. Mitt bad är extrautrustat med ytterligare en 3 kW-värmare (jag har alltså 2x3 kW värme) och det är faktiskt superbra. Nackdelen är att man måste dra ut 4x16 A till badet. Det räcker inte med 3x16 A som det står i spec. Det är väl inget stort problem egentligen för det är ju bara lägga en kabel till. Badet tappar aldrig värmen oavsett hur länge jag badar, vilket alla bad med standardvärmare gör. Man kan då räkna med 1,5 grad/tim. Om du tycker att det är ett problem vet jag ju inte. Att extrautrusta ett Viskan redan från fabrik är väldigt enkelt då hela badet tillverkas i södra Sverige. Jag är mycket nöjd med detta spabadet.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan