CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ungar, djur och smuts  (läst 25281 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fia

SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #10 skrivet: maj 15, 2006, 22:37:10:10 »
Jag har sagt att inga barn utan föräldrar. Jag vill inte ha det ansvaret, tänk om något händer.
Oftast är det bara min släkt som kommer och de vet vad som gäller.
Jag hittade en liten begagnad pool på blocket som jag tipsade ena grannfamiljen om så nu har dom en egen! ;D ;D ;D
« Senast ändrad: maj 15, 2006, 22:40:50:50 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #11 skrivet: maj 16, 2006, 06:29:01:01 »
Det enda djur vi haft i poolen var en groda, även den i bräddavloppet. (när jag skulle rensa silen i skymningen... löven levde!!!)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #12 skrivet: maj 16, 2006, 08:21:15:15 »
Våra kids är 14,15 o 17 år. De får bada hur mycket de vill med sina kompisar.

Däremot kommer vi att vara vaksamma om det plötsligt rör sig en massa "nya kompisar" här i sommar.

Det enda som hänt i djurväg är att grannens katt druckit poolvattnet! :P

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #13 skrivet: maj 16, 2006, 14:48:12:12 »
Kom att tänka på en sak:

Är det någon som haft nattliga tjuvbadare  ?

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #14 skrivet: maj 18, 2006, 16:01:11:11 »
 Hej Sundom

 Jag /vi har som regel att inga barn badar om inte någon vuxen är hemma(de små har sörre syskon "utflugna" som brukar komma förbi och bada lite emellanåt), och inga kompisar får vara med, utan lov både från oss och sina egna föräldrar. Varje gång. Jag tänker inte ens låta det bli diskussion om badande på andra villkor än mina egna ;), för en dag kommer man nog i så fall hitta någon unge som har kommit på iden att de kan "nog" bada allafall, för det brukar de ju få ^-^. Och skulle det då tillråga på allt hända en olycka (hur liten som hellst) :'( kommer man nog få svårt att komma tillrätta igen.
 Håller med Gustavsson också man får ju hålla koll på "nya" kompisar som försöker ta tillfället i akt att bada här, för att det är bekvämare än att cykla till sjön :P.

 Angående djur så har vi haft ett antal grodor, samt några små möss som plaskat omkring en stund innan de tillslut har hamnat i skimmern, så minsta dottern har nu som uppgift (självpåtagen) :-* att kolla silen varje morgon o kväll efter ev. djur som har tagit sig ett bad :D. Annars har det bara varit några fåglar som har stannat till för ett dopp men de kommer oftast iväg kvickt för vovven tycker inte om dem >:D.

 "Tjuvdopp" har vi varit skonade från (vad jag vet) för man antar väl att de som skulle komma på iden, har tagit några stora starka innanför västen ;D. Då brukar de ju höras, men ett vakande öga har väl behövts ibland men inte mer, ännu.. Och som tidigare noterat vill man ju inte ha några olyckor i poolen, även om de som gör sig jobbet att smyga in o förbi staket m.m. faktiskt får skylla sig själva ibland. Tycker iallafall jag, när det rör sig om sk. vuxna människor. Barn däremot måste ju hela tiden hållas koll på för deras egen skull lika mycket som för ens egen.
 Simma lungt O0

 Hälsn. JPe

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #15 skrivet: maj 20, 2006, 08:21:08:08 »
Största olycksrisken är nog inte att någon drunknar, största risken är nog att någon kommer på nåt finurligt användningssätt för stolar, bord eller andra vassa saker som kan skada linern.
Sånt är naturligtvis möjligt att åtgärda, men inte är det så kul att behöva byta liner för att man lämnade ett gäng ungar utan uppsikt i poolen.

Ett drunknat barn skulle naturligtvis vara helt sanslöst tragiskt, men den risken ser jag som väldigt liten.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad p1sson

SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #16 skrivet: maj 20, 2006, 11:42:59:59 »
Min son drulla i i december med kläder och allt han är 8 år och han lyckades inte komma ur poolen för egen maskin då kläderna va så tunga av vatten, Det hade kunna slutat illa om vi inte varit hemma trots att vi bara hade 50 cm vatten just då, barn tänker inte logiskt när vattnet bara är några få grader en annan skulle ha tagit av sig dom tunga kläderna för att komma ur poolen  (stegen va urtagen)
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #17 skrivet: maj 20, 2006, 11:45:52:52 »
Hemska tanke om nåt sånt skulle inträffa och sluta olyckligt...

Å andra sidan kan det lika gärna hända i en trädgårdsdamm. I alla fall om barnen är nog små. Eller i en bäck, sjö eller å.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad p1sson

SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #18 skrivet: maj 20, 2006, 11:48:15:15 »
Med pool följer STORT ansvar!!!!!!
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ungar, djur och smuts
« Svar #19 skrivet: maj 20, 2006, 11:52:15:15 »
Självklart gör det det.

Jag vill ändå peka på att det finns oändligt många saker som kan gå fel om ett barn ger sig ut på upptäcksfärd.
Det behöver inte nödvändigtvis vara en pool de drattar ned i.

De kan ramla när de klättrar i träd, snökojan kan rasa över dem, de kan slå sig och drunkna på badhuset, de kan bli överkörda av en bil, åka in i ett träd med sin pulka o.s.v.

Med BARN följer ett stort ansvar rent generellt.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag