VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Studsmatta som pooltäcke?  (läst 2762 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Urb

Studsmatta som pooltäcke?
« skrivet: maj 17, 2020, 18:47:49:49 »
Hej.
Jag undrar om någon testat att använda själva studsmattenätet som pooltäcke? Om man sätter stroppar borde det väl funka? De tål ju mycket tyngd och släpper igen vatten men inte skräp.
Jag har en rund Bestway på ,4,6 m. Den är en ovanmarkpool som är inbyggd i trädäck.

Några tankar om detta ?
Vänligen/Urb

Poolgiganten

Utloggad Kojak

SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #1 skrivet: maj 17, 2020, 21:55:26:26 »
Vill du inte behålla värme i poolen? Nätet släpper ju igenom värmen. Nr 1 med pooltäckningen är säkerhet. Nr 2 är isolera, hålla kvar värmen.

Utloggad Urb

SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2020, 17:06:59:59 »
Tack för svar. Jag har tänkt att man kanske kan ha bubbelplasten under. Men vad tänker du och andra om att det skulle funka rent säkerhetsmässigt?

Utloggad Kojak

SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #3 skrivet: maj 18, 2020, 20:30:15:15 »
Ta inte illa upp, men personligen tycker jag det låter idiotiskt. Googla på pooltak eller poolskydd rund pool så får du upp en massa alt i olika prisklasser som är avsedda för ändamålet

Utloggad Urb

SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #4 skrivet: maj 20, 2020, 11:30:04:04 »
Någon annan som har några tankar om detta. Kan detta vara en annorlunda men ändå hållbar och säker lösning?

Jag vet självfallet, som andra som har annorlunda frågor på forumet, att man kan googla om alla lösningar som redan finns.

Ser fram emot svar i sakfrågan och ser gärna att att man undviker negativt laddade formuleringar som inte är konstruktiva eller särskilt vänliga.

Vänligen/Urb

Utloggad Liemannen

SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #5 skrivet: maj 20, 2020, 16:19:36:36 »
Tycker det låter som en utmärkt idé säkerhetsmässigt, om du kan lösa en vettig fastsättning.
Att det håller är nog alla överens om. Kul med nya idéer.

Utloggad Urb

SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #6 skrivet: maj 20, 2020, 17:35:43:43 »
Tack så mycket, tänker också på fastsättningen. . Det finns ju redan byglar på studsmattor, så en stropp runt sin egen kropp genom bygeln och sedan fästa som vanliga skyddstäcken?
Fästa i knoppar där man inte går och den nedfällbara modellen där man går.
Vänligen/Urb

Utloggad Anders Örebro

  • Kan en del
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Enkel pool 3 månader om året med min. underhåll
    • Visa profil
SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #7 skrivet: september 28, 2020, 19:39:51:51 »
Hej! Vi har funderat på samma sak - fast att ta det ett steg till i form av att ställa en studsmatta avsedd för nedgrävning runt poolen. Då får ungarna studsa från september till maj - och vi skyddar samtidigt människor från att ramla i - nyttjar utrymmet - och får en någorlunda duglig täckning av poolen om vi tätar med tex insektsnät runt den ca 20 cm höga ramen. Någon som testat detta? MVH Anders

Utloggad Anders Örebro

  • Kan en del
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Enkel pool 3 månader om året med min. underhåll
    • Visa profil
SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #8 skrivet: september 28, 2020, 20:41:11:11 »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Studsmatta som pooltäcke?
« Svar #9 skrivet: september 29, 2020, 08:01:06:06 »
Jag är osäker på om poolens konstruktion håller för att hoppa om studsmattan vilar på poolens ramverk.
På samma sätt är jag lite tveksam till att en ovanmarkspool håller för den snölast som kan bli i stora delar av Sverige om man har studsmattan vilande på poolramen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan