Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nu fyller vi men Saltklorinatorn är inte inkopplad, vad skall vi tänka på?????  (läst 4013 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
Skall ni bada i vattnet behöver ni tillsätta klor från dag 1, skall ni inte bada så kan ni ju vänta med att fylla poolen. Det är ingen skillnad på det klor ni lägger i vattnet manuellt och det klor som er saltklorinator kommer producera när den väl är igång.

Skaffa en Scuba II eller liknande så ni kan hålla koll på era värden. Fokusera initialt på pH och klor (fritt och bundet)

Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Poolgiganten

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Skall ni bada i vattnet behöver ni tillsätta klor från dag 1, skall ni inte bada så kan ni ju vänta med att fylla poolen. Det är ingen skillnad på det klor ni lägger i vattnet manuellt och det klor som er saltklorinator kommer producera när den väl är igång.

Skaffa en Scuba II eller liknande så ni kan hålla koll på era värden. Fokusera initialt på pH och klor (fritt och bundet)

Klor är nu tillsatt, en omgång i chockklormängd o jag övervakar värdena med test strips  :o ... lovar, ska kolla på en scuba eller liknande. Man behöver antagligen det framöver oxå.

Cirkulationen är igång med sandfilter o vattnet ser rent o fint ut :) Inga hala väggar heller.

ÄR ju bara nu som du säger att tillsätta klor manuellt tills klorinatorn är igång så har man fullgod rening,, hoppas jag :)

ps...ja vi badar oxå... 25 grader i vattnet  <antman> fast jag har beställt ytterligare lite varmare......
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag